Przejdź do treści

Automatyzacja w e-commerce z punktu widzenia MŚP

Fot. freeimages.com

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z mnóstwem pracy. Mali i średni przedsiębiorcy muszą zazwyczaj sami zadbać o marketing i komunikację z klientem, a nawet realizację zamówień i wysyłkę.

Wprowadzenie narzędzi automatyzacji do e-biznesu, bez względu na jego skalę, może okazać się rozwiązaniem pozwalającym zaoszczędzić nie tylko czas, ale też zobaczyć wymierne korzyści w postaci zadowolonych i powracających klientów – pisze Mateusz Osiecki, dyr. regionu CEE w PrestaShop.

Jak zatem budować zaufanie i lojalność konsumentów za pomocą narzędzi automatyzacji?

Według Osieckiego w razie wątpliwości, postaw na marketing. Ilość narzędzi do automatyzacji procesów w e-commerce może przytłoczyć, zwłaszcza przedsiębiorcę na początku drogi. Warto jednak przyjrzeć się tym aspektom biznesu, które nie działają, mogłyby być bardziej wydajne lub zajmują za dużo czasu. Na początku przygody z rozwiązaniami tego typu korzyści na pewno przyniosą narzędzia do automatyzacji marketingu. To doskonały punkt wyjścia, zwłaszcza, że użytkownicy wolą otrzymywać od firm informacje drogą mailową, niż za pomocą jakiegokolwiek portalu społecznościowego. Poczta e-mail pozostaje elastycznym i niemal uniwersalnym medium do przesyłania wiadomości. Jest prosta w obsłudze i uniwersalna pod względem grupy wiekowej, która jej używa, a jednocześnie wciąż pozostaje jednym z głównym narzędzi komunikacji w szybko zmieniającym się cyfrowym świecie. Z tego względu e-mail marketing nie może być pomijany. Rozwiązanie to pozwala segmentację klientów oraz wysyłanie im spersonalizowanych wiadomości, bez względu na to, na jakim etapie relacji z marką są w danym momencie.

Personalizacja kolejnym krokiem do sukcesu

Jak dalej zaznacza ekspert, aż 71% konsumentów oczekuje, że firmy będą oferowały personalizację. Według danych McKinsey, 40% firm, które wdrożyły personalizację, odnotowuje większe przychody, co podkreśla bezpośrednią korelację między personalizacją a sukcesem biznesowym. Personalizacja tych działań może zwiększyć współczynnik otwarć wysyłanych do klientów maili nawet o 50%, co przełoży się także na zwrot z inwestycji.

Przedsiębiorcy widzą korzyści

80% małych i średnich przedsiębiorców w Polsce uważa e-mail marketing za najskuteczniejszą formą marketingu internetowego i ceni go bardziej niż promocję w mediach społecznościowych. Z kolei już 82% marketerów wykorzystuje mailing w swoich strategiach marketingowych, uznając to narzędzie za skuteczne pod względem docierania do klientów i angażowania ich. Zautomatyzowane wiadomości e-mail mogą znacznie odciążyć właścicieli biznesów. W połączeniu z segmentowanymi listami e-mailowymi, mogą zagwarantować dostarczenie spersonalizowanych wiadomości do potencjalnych i obecnych klientów w najlepszym możliwym momencie, aby uzyskać jak najlepszy zwrot z inwestycji.

Zdaniem eksperta, decydując się na wdrożenie rozwiązań z zakresu automatyzacji marketingu, warto sięgnąć po narzędzia oferujące jak najlepsze rezultaty. Takie rozwiązania powinny zapewniać segmentację w czasie rzeczywistym, posiadać wbudowane zautomatyzowane przepływy wiadomości e-mail, analizy predykcyjne i gwarantować kompleksowe wsparcie techniczne.

Celem nadrzędnym powinno być umożliwienie sprzedawcom zwiększenia konwersji i wzrostu przychodów. W rezultacie firmy mogą dostarczać spersonalizowane doświadczenia, które sprzyjają długoterminowym relacjom z klientami.
Udostępnij: