Przejdź do treści

Best Shop Concept Awards 2022 w kategorii gastronomia za Bliklego na Sadybie

Fot. LSD.Studio

Stylowy eklektyzm we wnętrzu kawiarni A. Blikle w warszawskiej Sadybie został wyróżniony statuetką Best Shop Concept 2022.

W codzienności architekta najczęściej nagrodą za jego pracę jest zadowolony inwestor lub grupa docelowa, do jakiej adresowany jest jej rezultat. Efekty pracy architekta, szczególnie w branżach retail czy HoReCa – muszą przynosić odpowiednie zyski. Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy schodzi na dalszy plan. Tym cenniejsze jest, gdy dany projekt zyska uznanie w oczach specjalistów z branży.

Preferencje klientów są głównym punktem wyjścia do stworzenia skutecznej strategii projektowej

– Wnętrze danego lokalu musi być przystosowane do specyfiki określonej grupy klientów. To ich preferencje są głównym punktem wyjścia do stworzenia skutecznej strategii projektowej, dopiero później dopasowujemy do niej elementy stylistyczne bazujące na bieżących trendach i wynikające z naszej estetycznej wrażliwości – mówi Agnieszka Gawron, współwłaścicielka i współzałożycielka, a także dyr. kreatywna LSD.Studio, które odpowiada za projekt oraz zrealizowanie tego lokalu.

Tym co cieszy i stanowi dla nas dodatkową nagrodę, jest uznanie ze strony profesjonalistów i kolegów z branży

– Kilka dni temu odebraliśmy nagrodę Best Shop Concept Awards 2022 w kategorii gastronomia za tę właśnie realizację. Ma to dla nas szczególne znaczenie teraz, w okresie przedświątecznym, kiedy takie niespodzianki nabierają niepowtarzalnego, magicznego charakteru. Jednak tym co cieszy i stanowi dla nas dodatkową nagrodę, jest uznanie ze strony profesjonalistów i kolegów z branży – przyznaje.

Nietuzinkowy klimat tego wnętrza osiągnięto, zestawiając klasyczne, eleganckie i nawiązujące do poprzedniego konceptu sieci elementy, z nieoczywistymi połączeniami kolorów i materiałów. Motyw palm na ścianie utrzymany został w eleganckich złotych barwach i nieco bardziej abstrakcyjnej formie graficznej. Do tego sofa, w kształcie kojarzącym się z biszkoptowym rantem na torcie, wykończona eleganckim welurem – w bardzo energetycznym, pomarańczowym kolorze, który króluje w tym sezonie. Ponadto – różowe „lukrowe” płytki w tle za ladą, nawiązujące do słodkich pączków z różanym nadzieniem, które są niekwestionowanym symbolem marki A. Blikle.

Detale z mosiądzu zestawione z drewnem, które nawiązują do klimatu wiedeńskich kawiarni z przełomu XIX i XX w.

Wszystko to okraszone detalami z mosiądzu zestawionymi z drewnem, które nawiązują do klimatu wiedeńskich kawiarni z przełomu XIX i XX wieku, dodając szyku i elegancji.

Kreatywne i niesztampowe wykorzystanie elementów z minionych dekad, ale także konsekwentna i funkcjonalna aranżacja oraz optymalna ekspozycja produktu pozwala marce dotrzeć do większej ilości klientów, a tym samym zapewnia lokalowi wyjątkową pozycję na kawiarnianej mapie Warszawy.

Podstawą koncepcji był czytelny podział wnętrza

Jak wskazuje Aleksandra Gałęza z LSD.Studio – architekt prowadząca, odpowiedzialna za tę realizację – podstawą koncepcji był czytelny podział wnętrza.

– Opiera się on na precyzyjnie zdefiniowanych funkcjach, które łączącą sprzedaż produktów gotowych, przygotowywanie napojów oraz ich konsumpcję w części kawiarnianej – wyjaśnia Gałęza.

Lokale, w których pączkami delektowali się nasi dziadkowie i pradziadkowie

Tradycyjne elementy wystroju wnętrza cukierni kojarzyć się mogą z lokalami, w których pączkami delektowali się nasi dziadkowie i pradziadkowie. W ich czasach miejsca takie urządzane były z rozmachem i odwagą, dbałością o szczegóły i szlachetne materiały, a jednocześnie funkcjonalnie i przytulnie.

Współpraca pomiędzy LSD.Studio a marką A. Blikle trwa już ponad 6 lat, przekładając się na ponad 30 realizacji. – Mamy nadzieję, że kolejne przed nami – zaznacza Aleksandra Gałęza.
Udostępnij: