Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 20,4% r/r w II kwartale br., zaś w euro zwiększyła się o 23,1% r/r do 5 475 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL, liczona w złotych) wzrosła w tym okresie o 17% r/r – poinformowała agencja ISBnews.
W II kwartale główna marka Grupy zwiększyła różnicę między inflacją swojego koszyka a inflacją cen żywności w kraju
W całym I półroczu br. sprzedaż ogółem liczona w PLN wzrosła o 24%, w tym LFL – o 20,5%, natomiast liczona w euro zwiększyła się o 24,5% r/r i wyniosła 10 316 mln euro, podano. „W II kwartale główna marka Grupy zwiększyła różnicę między inflacją swojego koszyka a inflacją cen żywności w kraju. Wysiłki te zostały docenione przez polskich konsumentów, a sieć zwiększyła sprzedaż o 2 mld euro, zwiększyła wolumeny i nadal zdobywała udziały w rynku” – czytamy w komunikacie.
W I poł. 2021 r. wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wzrósł o 18,1% r/r do 1 005 mln euro
Silny wzrost sprzedaży spowodował wzrost EBITDA o 21% (+20,5% w walucie lokalnej). Inwestycje w ceny i inflacja kosztów, szczególnie wysoka w zakresie kosztów pracy, spowodowały spadek marży EBITDA o 24 pb do 8,5%. W I poł. 2021 r. wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wzrósł o 18,1% r/r do 1 005 mln euro. Przychody grupy wzrosły w tym okresie o 22,1% r/r do 14 513 mln euro. Capex na sieć Biedronka wyniósł 196 mln euro w I poł. br. (i stanowił 43% nakładów inwestycyjnych grupy) wobec 161 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 51% nakładów grupy).
Biedronka podtrzymuje plan powiększenia sieci sprzedaży o 130-150 placówek netto w tym roku, a także przeprowadzenia remodellingu ok. 350 sklepów
W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 50 sklepów (37 netto) i przebudowała 164 lokalizacje, zwiększając sieć do 3 432 placówek na koniec czerwca. Biedronka podtrzymuje plan powiększenia sieci sprzedaży o 130-150 placówek netto w tym roku, a także przeprowadzenia remodellingu ok. 350 sklepów, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. „Aby zbliżyć się do swoich klientów i poprawić doświadczenia zakupowe, Biedronka planuje dodać 130-150 lokalizacji do swojej sieci sklepów i przebudować około 350 sklepów w całym roku, wykorzystując dostępne możliwości” – czytamy w komunikacie.