Przejdź do treści

Co 3 Polak, by poznać potencjalnego pracodawcę, zajrzy na jego profile w mediach społecznościowych

Fot. Wedel

Osoby poszukujące zatrudnienia, chcąc dowiedzieć się więcej o potencjalnym pracodawcy, najchętniej zaglądają na jego stronę internetową (67%).

Co drugi Polak, wybierając miejsce pracy, doceniłby wyjątkowe benefity oferowane przez pracodawcę

Jednak coraz częściej ich uwaga kieruje się na social media – co trzeci kandydat sprawdzi profil firmy na Facebooku, 25% młodych ludzi zajrzy na LinkedIna, a co 10. kandydat w wieku 18-24 lat odwiedzi Tik Toka pracodawcy – wynika z badania firmy Wedel. Co drugi Polak, wybierając miejsce pracy, doceniłby wyjątkowe benefity oferowane przez pracodawcę, a 31% uznałoby za plus zaangażowanie firmy w działania społeczne i charytatywne. Rośnie również rola komunikacji wewnętrznej w firmach – aż 74% badanych odczuwa płynące z niej korzyści, co przekłada się na wyższe zaangażowanie i motywację. Firma Wedel przeprowadziła ogólnopolskie badanie, pytając Polaków o to, gdzie poszukują informacji o potencjalnym pracodawcy, na co zwracają uwagę, szukając zatrudnienia oraz jakie elementy komunikacji wewnętrznej najbardziej im odpowiadają.

Informacje o pracodawcy coraz częściej poszukiwane w social mediach

Rozglądając się za pracą, kandydaci w zdecydowanej większości zdobywają informacje na temat firmy na jej stronie internetowej – wskazało tak najwięcej, bo aż 67% badanych. Na drugim miejscu znalazły się artykuły w mediach branżowych i biznesowych, z których informacje na temat danego przedsiębiorstwa czerpie 40% respondentów. Co trzeci Polak, by poznać potencjalnego pracodawcę, zajrzy na jego profil na Facebooku, a 26% zwróci uwagę na reklamy w przestrzeni internatowej lub miejskiej. Kandydaci do pracy chętnie zdobywają również informacje na temat organizacji z portali społecznościowych.

W naszej firmie wątki employer brandingowe poruszane są na naszym Linkedinie

Z Facebooka najchętniej skorzystają Millenialsi, czyli osoby poszukujące pracy w wieku 25-34 lata (41%) oraz 35-44 lata (43%). Poza nim odwiedzają przede wszystkim firmowego LinkedIna (15%) – to medium najczęściej wybierają 25-34-latkowie (25%). Kandydaci poszukują również treści na Instagramie (10%) czy kanale na platformie YouTubie (10%). Najrzadziej zdobywają informacje z Tik Toka (4%), choć przy poszukiwaniu wiedzy na temat firmy korzysta z niego już co 10. reprezentant pokolenia “Z” (18-24 lata).  – W naszej firmie wątki employer brandingowe poruszane są na naszym Linkedinie. (…)Dodatkowo jak wynika z naszych wewnętrznych danych, około 80% rekrutacji prowadzimy w wersji online – mówi Patrycja Prewęcka, Koordynatorka Komunikacji Korporacyjnej w firmie Wedel.

Młodzi stawiają na benefity, starsi docenią działania społeczne

Ze wspomnianego badania wynika, że co drugi Polak, wybierając miejsce pracy, doceniłby przede wszystkim wyjątkowe benefity związane z daną organizacją, np. jej produkty czy gadżety firmowe. Najbardziej zwracają na to uwagę młodzi pracownicy w wieku 25-34 lat (56%). 31% badanych uznałoby za plus zaangażowanie firmy w działania społeczne i charytatywne. Ten aspekt ma szczególne znaczenie dla pracowników w wieku powyżej 55 lat, spośród których 39% uznało to za ważne.

Nawet najbardziej przełomowy projekt, akcja czy wydarzenie nie odbije się oczekiwanym echem bez odpowiedniego wsparcia komunikacyjnego

28% kandydatów zwróciłoby uwagę na zdobyte nagrody, np. branżowe lub dla firmy jako dobrego pracodawcy. Co piątą osobę przekonałyby ciekawie prowadzone profile firmy w social mediach, a 18% zwróciłoby uwagę na widoczność danego przedsiębiorstwa w przestrzeni medialnej.  – Nawet najbardziej przełomowy projekt, akcja czy wydarzenie nie odbije się oczekiwanym echem – w firmie i na zewnątrz – bez odpowiedniego wsparcia komunikacyjnego. Jak wynika z naszego badania, ¾ pracowników odczuwa korzyści sprawnie funkcjonującej komunikacji wewnętrznej, przez co nie ma więc wątpliwości, że jest ona w organizacji niezbędna. Bywa natomiast, że wyzwaniem staje się dobór kanałów oraz narzędzi, w których należy ją prowadzić.

W Wedlu w odpowiedzi na zróżnicowanie wiekowe pracowników oraz odmienną specyfikę pracy w przypadku biura, produkcji i sprzedaży, do komunikacji wykorzystujemy przede wszystkim wewnętrzny newsletter, wiadomości mailowe, ekrany informacyjne, tablice ogłoszeń na terenie biura i fabryki, a także naszą wewnętrzną platformę “Twój Wedel” – tłumaczy Patrycja Prewęcka.
Udostępnij: