Przejdź do treści

Faktoring rośnie w okolicach 50%, pożyczki online – ponad 300%

Fot. PragmaGO

Fintech PragmaGO po trzecim kwartale br. kontynuuje dynamikę wzrostu na poziomie 60%. Spółka przekroczyła 1,15 mld zł obrotu, z czego 419 mln zł przypadło na trzeci kwartał.

Innowacyjne produkty pożyczkowe online rosną jeszcze szybciej

W stabilnym tempie rośnie faktoring. Pomimo iż jest to produkt dojrzały (najdłużej w ofercie PragmaGO), w dalszym ciągu generuje dynamikę na poziomie 49% (r/r). Innowacyjne produkty pożyczkowe online rosną jeszcze szybciej – 308% r/r.

Przybywa też klientów. W trzecim kwartale PragmaGO obsłużyła 6 363 firm – to aż 67% więcej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Spółka sfinansowała 55 317 faktur (wzrost o 81% r/r).

Zwiększamy i dywersyfikujemy portfel klientów, oferując nie tylko faktoring, ale również lekkie pożyczki

– Firmy z sektora MŚP potrzebują zewnętrznego finansowania, spełniamy ich potrzeby, dając wygodny dostęp do środków online. Zwiększamy i dywersyfikujemy portfel klientów, oferując nie tylko faktoring, ale również lekkie pożyczki. To produkty przede wszystkim dla firm, które ze względu na swój model biznesowy nie wystawiają faktur z odroczonym terminem płatności i tym samym nie mogą korzystać z  faktoringu. Widzimy, że zapotrzebowanie na tego typu usługi się zwiększa. Udział pożyczek w obrocie PragmaGO systematycznie rośnie i w trzecim kwartale wyniósł 10% (wzrost o 4 p.p. w stosunku do poprzedniego kwartału). Udział produktów pożyczkowych w portfelu i przychodach jest jeszcze wyższy, z uwagi na ich dłuższy tenor niż w przypadku faktoringu. Konsekwentnie stawiamy na rozwój rozwiązań IT i User Experience, co przekłada się na wygodę oraz dostępność pieniędzy dla klientów. To aspekty, których firmy nie znajdują w ofercie banków. Podczas gdy rynek bankowy w zakresie finansowania MSP rośnie na poziomie zaledwie 7%, PragmaGO po 3. kwartałach odnotowała 61% wzrostu obrotu – mówi Tomasz Boduszek, prezes PragmaGO.

Partnerami PragmaGO mogą zostać firmy z różnych branż, które chcą wprowadzić do biznesu usługi finansowe

Spółka systematycznie inwestuje również w produkty oparte o model embedded finance i obecnie jest ich największym dostawcą na rynku B2B. Embedded finance to dystrybucja rozwiązań finansowych poprzez współpracę z partnerami. Partnerami PragmaGO mogą zostać firmy z różnych branż, które chcą wprowadzić do biznesu usługi finansowe, dając swoim klientom i podwykonawcom dostęp do pieniędzy. Produkty takie jak płatności odroczone, finansowanie Merchant Cash Advance, czy e-skonto budują lojalność, przyspieszają transakcje i rozliczenia i wpływają na wzrost obrotów. Embedded finance wygenerowały w 3Q 2022 obroty w wysokości 85 mln zł, osiągając wzrost na poziomie 58% r/r.
Udostępnij: