Przejdź do treści

Firmy zmieniają sposób organizacji podróży służbowych, nie rezygnując z nich

Fot. freeimages.com

W ankiecie przeprowadzonej przez Global Business Travel Association (GBTA) wśród 4,7 tys. osób podróżujących służbowo w 22. krajach i czterech regionach (Ameryka Północna, Europa, Azja i Pacyfik oraz Ameryka Łacińska) 82 proc. ankietowanych ocenia podróże służbowe jako bardzo (48 proc.) lub umiarkowanie (34 proc.) opłacalne w osiąganiu celów biznesowych.

Po raz pierwszy od 2020 r. pandemia Covid-19 nie występuje już jako kluczowa determinanta aktywności w zakresie podróży służbowych.

Pandemia nie spowodowała zmiany postrzegania wartości fizycznego udziału pracowników w różnego rodzaju branżowych targach

Jak poinformował portal waszaturystyka.pl, według raportu „2023 Business Travel Index Outlook” opracowanego przez GBTA w 2024 r. wartość rynku globalnych podróży służbowych powróci do przedpandemicznego poziomu 1,4 bln dol. i wzrośnie do prawie 1,8 bln dol. do końca 2027 r. Okazuje się, że pandemia nie zmieniła podejścia przedsiębiorstw co do znaczenia organizacji wyjazdów służbowych w osiąganiu celów biznesowych. Wpłynęła jednak na sposób ich organizacji – coraz więcej firm dostrzega zalety wprowadzenia cyfrowej transformacji również w tym obszarze.

Liczby te pokazują, że pandemia nie spowodowała zmiany postrzegania wartości fizycznego udziału pracowników w różnego rodzaju branżowych targach, konferencjach czy osobistych negocjacjach. Firmy inwestują w podróże służbowe, bo widzą, że te się po prostu opłacają.

Firmy inwestują w podróże służbowe, bo widzą, że te się po prostu opłacają

Liczby te pokazują, że pandemia nie spowodowała zmiany postrzegania wartości fizycznego udziału pracowników w różnego rodzaju branżowych targach, konferencjach czy osobistych negocjacjach. Firmy inwestują w podróże służbowe, bo widzą, że te się po prostu opłacają.

– Uzupełnieniem usługi planowania podróży jest często organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń czy nawet udostępnienie danemu pracownikowi interaktywnego przewodnika na wyjazd. W przypadku, kiedy np. pracownik w ramach podróży do jednego kraju planuje odwiedzić kilka oddziałów firmy zlokalizowanych w różnych miastach, wystarczy by wskazał czas i trasę przemieszczania się, a firma zewnętrzna może przygotować zoptymalizowany plan podróży oparty na przeszukaniu wszystkich możliwych opcji transportu i hoteli w danym budżecie.

Oprócz tego, może liczyć również na wskazanie najbardziej optymalnego parkingu przy lotnisku, transferu prywatnego czy najlepszej konfiguracji dojazdu, kiedy zdecyduje się na korzystanie z komunikacji miejskiej – mówi Grzegorz Mikielewicz, założyciel i CEO Getaway, platformy pełniącej funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży „szytej na miarę”.
Udostępnij: