PragmaGO zamknęła kolejny rok, osiągając rekordowe wyniki. Wartość obrotu w 2022 r. wyniosła 1,63 mld zł, co oznacza, że spółka urosła o 58% r/r. O 55% wzrosła też liczba klientów – w 2022 r. PragmaGO obsłużyła 13 340 przedsiębiorców.
Dynamiczny rozwój modelu embedded finance
Sfinansowali oni w tym czasie 223 761 faktur (wzrost o 96% r/r). PragmaGO dynamicznie rozwijała też model embedded finance, w ramach którego udzieliła finansowania o wartości 313 mln zł, co stanowiło wzrost r/r o 64%.
Faktoring urósł o 48% r/r i wygenerował obrót o wartości 1,47 mld zł
Faktoring – produkt, który jest najdłużej w portfolio spółki – urósł o 48% r/r i wygenerował obrót o wartości 1,47 mld zł. Osiągnięcie takiej dynamiki było możliwe, dzięki systematycznemu rozwojowi i popularyzacji usługi wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorców.
Na trzecim miejscu w Polsce pod względem ilości klientów
W 2022 PragmaGO uplasowała się na trzecim miejscu w Polsce pod względem ilości klientów (wśród 24 faktorów, w tym faktorów bankowych). Wysoką dynamikę wzrostu (ponad 300%) odnotowały też pożyczki online (w tym innowacyjne formy finansowania biznesu BNPL), dzięki którym przedsiębiorcy mogą pozyskiwać środki na dowolne wydatki firmowe (w tym podatki i składki ZUS) – bez wychodzenia z domu i zbędnych formalności.
Przyspieszyliśmy procesy księgowania i uruchomiliśmy automatyzację w zakresie rozliczeń
– W 2022 r. naszym celem było lepsze poznanie potrzeb klientów i wprowadzenie rozwiązań, dzięki którym korzystanie z naszych usług na każdym etapie będzie wygodne. Wprowadziliśmy szereg udogodnień technologicznych, takich jak możliwość zawierania umów poprzez podpis elektroniczny czy szybkie płatności Paybylink i Blik. W ciągu roku ilość klientów korzystających z tych opcji wzrosła pięciokrotnie. Dla przedsiębiorców ważny jest czas pozyskania finansowania. Przyspieszyliśmy procesy księgowania i uruchomiliśmy automatyzację w zakresie rozliczeń – system wybiera rodzaj przelewu, który gwarantuje dostarczenie pieniędzy klientowi w najkrótszym możliwym czasie. Dzięki optymalizacji procesów skróciliśmy też czas wydawania decyzji o finansowaniu (np. w przypadku faktoringu nawet o połowę) – mówi Tomasz Boduszek, prezes PragmaGO.
PragmaGO współpracuje ze 140. partnerami, dostarczając im w modelu embedded finance m.in. płatności odroczone dla biznesu (BNPL) w e-commerce czy eskonto dla branży TSL. Spółka stworzyła też innowacyjne finansowanie Merchant Cash Advance dla sprzedających na platformach e-commerce. W ramach tej usługi PragmaGO przygotowuje indywidualną ofertę na podstawie behawioralnych danych dostarczonych przez partnera (np. właściciela platformy) oraz własnych algorytmów scoringowych.