Przejdź do treści

Lotnisko bez barier

Lotnisko Chopina; fot. PP Porty Lotnicze

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” przykłada dużą wagę do tego by zarządzane przez nich lotniska były komfortowe dla osób z niepełnosprawnością.

Ale to nie wszystko. PPL jest też otwarty na pracowników z niepełnosprawnościami i wprowadza rozwiązania skierowane specjalnie do tej grupy pracowników.

Odpowiedzialny pracodawca

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” zarządzane jest według najlepszych międzynarodowych standardów, zgodnie z zasadami ładu korporacyjnego zawartymi m.in. w dokumentach strategicznych PPL oraz w Kodeksie etyki biznesowej i Polityce przeciwdziałania nadużyciom.

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” od zawsze było otwarte na współpracę z osobami z niepełnosprawnościami. W PPL takie osoby są zatrudnione zarówno w obsłudze klienta, w administracji, w zarządzaniu flotą czy we wsparciu operacyjnym i prawnym. Budynek organizacji, windy, szerokie korytarze czy pokoje i biurka są dostosowane do potrzeb OzN. Z myślą o niepełnosprawnych pracownikach PPL podjęło też współpracę z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Przyjazna infrastruktura lotnicza

PPL szczególną uwagę przywiązuje też do komfortu osób z niepełnosprawnością, które korzystają z jego infrastruktury. W tym zakresie ściśle współpracuje z Fundacją Integracja. Lotnisko Chopina posiada certyfikat OBIEKTU BEZ BARIER, a także realizowana jest Deklaracja Dostępności. Z myślą o osobach niepełnosprawnych zorganizowano także specjalne ścieżki przed stanowiskami kontroli bezpieczeństwa.

Wszystkie osoby z niepełnosprawnością mogą bezpłatnie korzystać z asysty na całym Lotnisku Chopina

Wszystkie osoby z niepełnosprawnością, którą swoją podróż rozpoczynają z warszawskiego portu mają możliwość bezpłatnego skorzystania z asysty na terenie całego obiektu, począwszy od punktu zgłoszenia, poprzez procedury odprawy i kontroli aż do zajęcia fotela w samolocie.

Lotnisko Chopina posiada także tytuł IDOLA wśród instytucji i firm przyjaznych osobom niewidomym. Wyróżnienie przyznano na podstawie głosów niepełnosprawnych pasażerów oddanych w plebiscycie zorganizowanym przez Fundację Szansa dla Niewidomych. Uznanie głosujących zyskały udźwiękowione mapy tyflograficzne, ułatwiające poruszanie się po lotnisku osobom niewidomym.

Materiał powstał we współpracy z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”
Udostępnij: