Przejdź do treści

Motywacja w PPL

Fot. PP Porty Lotnicze

W czasie pandemii Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” udowodniło, że jest odpowiedzialnym pracodawcą, dla którego pracownik to nie tylko cyfra w excelu. Work-life balance, nowoczesne podejście do benefitów i nastawienie na słuchanie głosu pracowników – tak dziś PPL wyróżnia się na rynku pracodawców.

W ub.r. na Lotnisku Chopina udało się uniknąć problemów, z którymi zmagały się porty w Europie Zachodniej

Największy polski port lotniczy, którym zarządza PPL – Lotnisko Chopina w Warszawie nie zwolnił żadnego pracownika w wyniku kryzysu pandemicznego, a nawet aktywnie rekrutował i szkolił swój personel z myślą o dalszym rozwoju spółki po zakończeniu pandemii. Dzięki temu w 2022 roku na Lotnisku Chopina udało się uniknąć problemów, z którymi zmagały się porty w Europie Zachodniej, takie jak opóźnienia i zaginione bagaże, a które były wynikiem braku personelu lub braku doświadczenia świeżo zatrudnionych pracowników w tych portach. Jednak mimo braku zwolnień nie można zapomnieć, że praca w izolacji czy poczucie zagrożenia odbijały się na wellbeingu pracowników.

Cykl warsztatów „Wsparcie w pandemii” – szkolenia z zarządzania sobą podczas pracy zdalnej

– Emocje, jakie towarzyszą zmianom i zjawisku izolacji, nie sprzyjają motywacji do pracy. Nikt wcześniej nie nauczył nas przecież, jak organizować czas spędzany w domu, by jednocześnie dobrze wykonywać swoją pracę zawodową. Zorganizowaliśmy więc w PPL cykl warsztatów „Wsparcie w pandemii”, podczas których krok po kroku szkoliliśmy z zarządzania sobą podczas pracy zdalnej. Szkolenia spotkały się z ciepłym przyjęciem przez naszych pracowników, a niezwykle istotnym elementem, jeżeli chodzi o motywację pracowników PPL było wsparcie kadry zarządzającej. Zaangażowani liderzy wpływają w sposób oczywisty na zaangażowanie i motywację pracowników – mówi Magdalena Zalewska, dyrektor odpowiedzialna za politykę personalną w Grupie PPL.

PP „Porty Lotnicze” uhonorowane tytułem „Pracodawcy Godnego Zaufania”

Dzięki tym działaniom Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” uhonorowane zostało tytułem „Pracodawcy Godnego Zaufania” w kategorii motywacja za wspólny dialog z pracownikiem. Eksperci kapituły docenili inicjatywy realizowane przez przedsiębiorstwo.

PPL ceni zdanie pracowników. Co kwartał organizuje sesje Q&A, podczas których prezes odpowiada na pytania pracowników. W momencie kryzysu, o to jak poprawić kondycję finansową firmy, PPL zapytał właśnie pracowników. Liderzy PPL są szkoleni na osoby sprawiedliwe, wrażliwe społecznie, uczciwe, transparentne, które cenią współpracę i działanie zespołowe – uzasadniała swoją decyzję Kapituła Konkursowa.

PP „Porty Lotnicze” z rozbudowanym systemem motywacyjnym i rozwojowym dla pracowników

W 2022 Lotnisko Chopina wyprzedziło wcześniejsze prognozy i obsłużyło prawie 14,5 mln pasażerów, co pokazuje jak polskie lotnictwo szybko odbudowuje ruch po pandemii koronawirusa.  Dzięki ciężkiej pracy Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” może pochwalić się dziś rozbudowanym systemem motywacyjnym i rozwojowym dla swoich pracowników. Pracownicy zatrudniani przez PPL zarówno na Lotnisku Chopina jak i np. na Lotnisku Warszawa – Radom mogą liczyć na umowę o pracę, szkolenia i programy rozwojowe, prywatną opiekę medyczna, a także na benefity socjalne i kulturalne. Dodatkowo pracując w Portach Lotniczych można liczyć na dofinansowanie do żłobków i przedszkoli dla dzieci pracowników. Dla wszystkich nowozatrudnionych czekają też zniżki na ubezpieczenia grupowe oraz na produkty i usługi dostępne w strefie handlowej lotnisk zarządzanych przez PPL.

Pracownicy mogą rozwijać kompetencje w lotnictwie oraz w zdolnościach liderskich

Na pracowników czeka szereg programów rozwojowych i szkoleń, dzięki którym mogą rozwijać kompetencje w lotnictwie oraz w zdolnościach liderskich. Sztandarowy projekt – Akademia Liderów, którego głównym celem jest rozwój kompetencji liderskich Kadry Managerskiej Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, realizowany jest dziś dla 110 managerów zatrudnionych w organizacji. W odpowiedzi na proces transformacji cyfrowej w biznesie PPL we współpracy z Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych jedyne w Polsce studia MBA IT w Lotnictwie, których celem jest wykształcenie kadry zarządzającej, która nie tylko świetnie zna branżę lotniczą, ale też świadomie korzysta z nowoczesnych metod zarządzania w czasach ciągłej zmiany.

Materiał powstał we współpracy z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”
Udostępnij: