18 września PKO Bank Polski poinformował, że od 23 września wszyscy klienci z terenów objętych stanem klęski żywiołowej będą mogli wystąpić o zawieszenie na 3 miesiące spłaty kredytu.
Z kolei od dzisiaj, klienci którzy mieszkają na tych terenach i zostali poszkodowani w wyniku powodzi, mogą zawnioskować o dodatkowe rozwiązania w przypadku problemów ze spłatą zobowiązań kredytowych. W tym celu należy złożyć wniosek do banku. Propozycja dotyczy klientów indywidualnych i z obszaru MSP.
Bank proponuje rozwiązania ułatwiające spłatę kredytów
W przypadku osób poszkodowanych w wyniku powodzi, do czasu odzyskania przez nich zdolności do spłaty zobowiązań, bank proponuje rozwiązania ułatwiające spłatę kredytów poprzez:
– zawieszenie płatności rat spłaty pożyczek i kredytów bez żadnych opłat,
– zawieszenie płatności części odsetkowej lub kapitałowej w zależności od wniosku klienta,
– rozłożenie kwoty zaległości na pozostały okres kredytowania,
– wydłużenia okresu spłaty o czas zawieszenia spłat na umowach, – wydłużenie okresów kredytowania,
– wprowadzanie możliwości ulg indywidualnych na podstawie dyspozycji i oświadczenia klienta np. zawieszenie naliczania odsetek.
Możliwe jest zastosowanie wszystkich tych rozwiązań łącznie. Decyzje dotyczące indywidualnych wniosków od poszkodowanych podejmowane są przez bank indywidualne. Wniosek można złożyć m.in. w oddziale.
Zbiórka na pomoc dla powodzian
Fundacja PKO Banku Polskiego uruchomiła specjalne konto do wpłat na rzecz pomocy dla osób poszkodowanych przez powódź. Do każdej wpłaconej złotówki Fundacja dołoży drugą złotówkę.