Przejdź do treści

Nawet 40 proc. firm eventowych w dobrej kondycji finansowej

Fot. ClickMeeting

W tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu.

Firma Dun & Bradstreet Poland na zlecenie e-platformy ClickMeeting przeprowadziło analizę, z której wynika, że 40 proc. przedsiębiorstw związanych z eventami, wystawami oraz kongresami znajduje się w dobrej kondycji finansowej. Jednak pomimo polaryzującej sytuacji materialnej – firm przybywa. Natomiast w branży związanej z doradztwem oraz szkoleniami zarejestrowanych jest w tym roku według KRS blisko 75 tys., działalności gospodarczych, czyli o 9 proc. więcej niż w 2022 roku,  kiedy ich liczba wynosiła 68 399.

Dwubiegunowa sytuacja finansowa branży eventowej, wystaw oraz konferencji

W Polsce obserwujemy wzrost liczby firm reprezentujących branżę eventów, targów i kongresów – obecnie jest ich 5,5 tys. Z kolei na koniec 2022 było ich 5,2 tys. Najmniej w ostatnich latach, czyli 4,9 tys. działalności zarejestrowano w 2020 r. Wspomniana analiza ukazuje, że niemal 40 proc. przedsiębiorstw w branży eventowej utrzymuje się w dobrej kondycji finansowej, podczas gdy podobny odsetek pozostaje w słabej sytuacji. Jednocześnie 12,4 proc. znajduje się w bardzo złej sytuacji finansowej, a zaledwie 7,5 proc. firm cieszy się bardzo dobrą kondycją.

– Wyniki wskazują, że coraz więcej firm jest otwartych na przeznaczanie swoich budżetów zarówno na organizację eventów, jak i szkoleń. Stąd miejsce na rynku dla nowych przedsiębiorstw otwieranych przez ekspertów w swoich dziedzinach, którzy chcą rozwijać się we własnym biznesie. W przedsiębiorstwach coraz większą popularnością cieszą się mniejsze wydarzenia i te organizowane wewnątrz firm. (…)Świat, w którym mamy coraz większą liczbę szkoleń oraz wydarzeń edukacyjnych to świat, który stawia na rozwój kompetencji przyszłości, w tym kompetencji cyfrowych – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager w ClickMeeting.

Ponad 6 tys. więcej firm w branży konsultingowej, szkoleń i edukacji

W br. nie tylko firmy, które działają w zakresie organizacji szkoleń oraz eventów, przeżywają w Polsce dynamiczny rozwój. Według danych z rejestru przedsiębiorstw liczba firm zarejestrowanych z PKD związanymi z szeroko rozumianym konsultingiem, szkoleniami i edukacją wynosi obecnie 74 531. To znaczący skok w porównaniu do roku poprzedniego (68 399 firm) oraz 2021 roku (62 162). Wcześniej rok 2020 przyniósł branży kryzys związany z COVID-19. Spowodował on spadek liczby przedsiębiorstw działających w eventach oraz szkoleniach z 64 201 do 57 120 w ciągu zaledwie dwunastu miesięcy. Z kolei w 2023 r.  zarejestrowano o 6,1 tys. działalności więcej w porównaniu do poprzedniego roku, mimo również dwubiegunowej sytuacji finansowej przedsiębiorstw w branży.

– Firmy nie zamykają swoich budżetów na szkolenia czy konsultacje. Jest to związane z dbaniem o pracowników, ich dobrostan oraz wsparciem przy zdobywaniu nowych kompetencji. Przedsiębiorstwa chcą stawać się pracodawcami z wyboru, partnerami w procesie rozwoju zawodowego.

Ten trend jest niezwykle ważny, a takie nowoczesne narzędzia cyfrowe, jak nasza platforma do spotkań i webinarów on-line coraz sprawniej i efektywniej pozwalają na realizację takich wydarzeń – komentuje Martyna Grzegorczyk.
Udostępnij: