Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona SA zakończyło kompleksową modernizację swoich 6. lokali handlowo-gastronomicznych na lotnisku Poznań-Ławica.
Jak poinformowała Marta Andrzejewska na portalu waszaturystyka.pl nowa przestrzeń Baktony została zaprojektowana zgodnie z międzynarodowymi standardami i najnowszymi trendami travel retail, oferując innowacyjne rozwiązania dla podróżnych.
Większy komfort zakupów i lepsze doświadczenia pasażerów
Pomimo szerokiego zakresu prac, Baltona zapewniła nieprzerwaną obsługę klientów, wykorzystując tymczasowe lokalizacje i formaty przejściowe. Inwestycja objęła przebudowę sklepów Baltona Duty Free w strefach Schengen i non-Schengen, sklepu Zoom oraz punktów gastronomicznych Travel Chef i Cavarious. Rozbudowany sklep Baltona Duty Free w strefie Schengen stał się największym tego typu obiektem w portfolio firmy.
– Dzięki tej inwestycji znacząco zwiększyliśmy powierzchnię handlową i gastronomiczną we wszystkich naszych punktach. Baltona Duty Free urosła z 400 do 720 mkw., sklep Zoom zwiększył się o 66 proc., a nasze punkty gastronomiczne Travel Chef i Cavarious zyskały aż 76 proc. więcej miejsc siedzących. To wszystko przekłada się na większy komfort zakupów i lepsze doświadczenia pasażerów – podkreślił Bogdan Romaniuk, członek zarządu PHZ Baltona SA.
Dodatkowo powstał innowacyjny foodcourt zintegrowany ze sklepem
Rozbudowa strefy airside o część landside pozwoliła na stworzenie nowoczesnego sklepu walkthrough, który usprawnia przepływ pasażerów i umożliwia obsługę nawet 540 osób na godzinę. Dodatkowo powstał innowacyjny foodcourt zintegrowany ze sklepem, gdzie pasażerowie mogą jednocześnie skorzystać z oferty gastronomicznej i dokonać zakupów last minute.
Lokalny charakter i innowacyjność
Nowy sklep Baltona Duty Free powstał w wyniku konkursu architektonicznego, w którym wzięło udział 16 biur projektowych. Zwycięska koncepcja, stworzona przez Pracownię Architektoniczną 1997 Sp. z o.o. we współpracy z GWPA, łączy nowoczesne rozwiązania sprzedażowe z elementami inspirowanymi lokalnym charakterem Poznania i Wielkopolski. Zmodernizowane wnętrza sklepu zostały wyposażone w nowoczesne technologie, w tym systemy analizy ruchu klientów oraz elektroniczne etykiety cenowe. W Baltona Duty Free zainstalowano także jedne z największych w Polsce ekranów LED o łącznej powierzchni 124 mkw., co umożliwia dynamiczną prezentację oferty.