Klub „Teraz Polska” to cykliczne wydarzenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, które łączy laureatów Konkursu „Teraz Polska” z wpływowymi osobistościami świata biznesu, kultury, nauki, mediów, sportu oraz z liderami ważnych krajowych firm i instytucji.
Godło „Teraz Polska” dla firmy startującej w konkursie, to nie tylko możliwość posługiwania się znakiem promocyjnym o niezwykłym potencjale marketingowym, ale także szereg dodatkowych korzyści, w tym właśnie wspomniany networking, solidna dawka merytorycznej wiedzy, a nieraz również – rozrywki.
Zebranych gości w Legia Sports Bar powitał Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego
Jesienna edycja Klubu odbyła się 23 października w gościnnych progach Legia Warszawa, Laureata Godła „Teraz Polska”. Zebranych gości w Legia Sports Bar powitał Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, a spotkanie poprowadził Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”, który omówił również wyniki badania sondażowego „Teraz Polska” zrealizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego we współpracy z ASM – Research Solutions Strategy (laureatem Godła „Teraz Polska”).
Wyniki badań sondażowych
– Najistotniejszym czynnikiem, który wpływa na decyzje zakupowe Polaków, jest jakość produktu – wskazało ją 87,3% respondentów. Cena plasuje się na drugim miejscu (76,4%). Znaczna liczba respondentów zwraca także uwagę na kraj pochodzenia produktu (23,7%). Ciekawą tendencją jest także zwiększająca się rola walorów ekologicznych produktu. Stanowią one coraz istotniejszy czynnik w decyzjach zakupowych: w 2024 r. 18,4% respondentów uznało je za istotne, podczas gdy w 2023 – 13,9% – tłumaczy Michał Lipiński, dyr. Konkursu „Teraz Polska”. – Nasze badanie ukazuje wyraźny wzrost znaczenia jakości i patriotyzmu konsumenckiego w decyzjach zakupowych Polaków. Coraz więcej konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkty i usługi lepszej jakości oraz zwraca uwagę na ich pochodzenie. Patriotyzm konsumencki, który wyraża się poprzez wspieranie rodzimych marek, odgrywa coraz większą rolę w budowaniu więzi z konsumentami.
– Znak „Teraz Polska” jest bardzo szeroko rozpoznawany – 90,1% respondentów spotkało się z nim na produktach lub usługach, co świadczy o wysokim poziomie świadomości marki. Aż 88,3% badanych zgadza się, że jest to dobry sposób oznaczania wysokiej jakości produktów polskich, co dodatkowo zachęca do ich zakupu. Warto podkreślić, że zaufanie do znaku „Teraz Polska” przekłada się na postrzeganie jakości – podkreśla Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Wyraźna wskazówka dla przedsiębiorców dlaczego warto startować w Konkursie „Teraz Polska” i ubiegać się o biało-czerwone Godło „Teraz Polska”
– Polacy wybierają produkty i usługi nagrodzone Godłem, kojarząc je ze stabilną jakością (82,2% respondentów), uznając je dzięki Godłu za rozpoznawalne (84,8%) oraz przypisując im krajowe pochodzenie (87,5%). Przekłada się to na realne decyzje zakupowe, co jest cenne szczególnie w czasach, gdy konsumenci stają się bardziej wymagający i świadomi. To wyraźna wskazówka dla przedsiębiorców dlaczego warto startować w Konkursie „Teraz Polska” i ubiegać się o biało-czerwone Godło „Teraz Polska” – dodaje Przybył.
Wręczenie certyfikatów prawa do korzystania z Godła „Teraz Polska”
Kulminacyjnym punktem spotkania było uroczyste przekazanie certyfikatów potwierdzających prawo do posługiwania się Godłem „Teraz Polska” laureatom wcześniejszych edycji Konkursu.
Oto lista uhonorowanych podczas Klubu firm, wg kolejności wręczania:
60MLN.PL sp. z o.o. Alstal Grupa Budowlana Sp. z o.o., Sp. K.; ASM Research Solutions Strategy Sp. z o.o.; Centrum Słuchu i Mowy Sp. z o.o.; Centrum Słuchu i Mowy „Medincus”; CFI Systemy Informatyczne Sp. z o.o.; Crystal sp. z o.o.; DiWine Sp. z o.o.; Gas Trading Podkarpacie Sp. z o.o.; Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu – Światowe Centrum Słuchu; Instytut Transportu Samochodowego; Inter-Broker Sp. z o.o.; JAWOR-PARKIET; Legia Warszawa SA; Gmina Leżajsk; Neo.Net Jakub Koperski; NEXERA Sp. z o.o.; Państwowy Instytut Medyczny MSWiA; PEKAO LEASING Sp. z o. o.; Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA; Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców; Polska Liga Siatkówki SA; Polski Związek Piłki Siatkowej; Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne i Wdrażania Postępu Technicznego „UNIWERSAL” Sp. z o.o.; SUEMPOL Sp. z o. o.; Stowarzyszenie Sport Dzieci i Młodzieży; Torpol Sp. z o. o.; Trade & Travel Company Sp. z o. o.; Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy SA; Wydawnictwo Naukowe PWN SA.