Przejdź do treści

Pięć zasad „mądrego” CSR dla biznesu

Fot. free-images.com/Flickr

Firmowy CSR to rynkowy „must have”. We wnioskach z badań satysfakcji pracowników coraz częściej można wyczytać, że chcą oni, by ich pracodawcy włączali się w akcje charytatywne – napisał Tomasz Dereszynski dla portalu raportCSR.pl.

2/3 firm w naszym kraju ma wdrożoną strategię CSR

Zresztą, wcale nie trzeba firm do tego przymuszać, bo biznes chce pomagać. 2/3 firm w naszym kraju ma wdrożoną strategię CSR. W teorii sprawa wydaje się prosta – wystarczy wybrać cel. Następnie zrobić szybki przegląd organizacji, które zajmują się niesieniem pomocy i wytypować jeden podmiot. A jest z czego wybierać. Na koniec grudnia 2021 r. w Polsce zarejestrowanych było 138 tys. organizacji pozarządowych: 107 tys. stowarzyszeń oraz 31 tys. fundacji.

Istnieje 5 „złotych zasad”, którymi należy się kierować przy wyborze beneficjenta firmowej pomocy

Od czego powinna zacząć firma, która nie ma dużego doświadczenia w obszarze CSR lub dopiero chce wdrożyć działania takiego rodzaju? Istnieje 5 „złotych zasad”, którymi należy się kierować przy wyborze beneficjenta firmowej pomocy. Zły wybór grozi nie tylko poczuciem nieodpowiedniego wykorzystania potencjału firmy, ale i narażeniem jej reputacji.

Autor omawia następnie w swoim tekście owych 5 „złotych zasad”. Są to: 1/ Daj wędkę, nie rybę; 2/ Szukaj fundacji otwartej na dialog, doceniającej darczyńców; 3/ Zmień know-how w skuteczną pomoc; 4/ Postaw na autentyczność oraz 5/ Sprawdź „papiery” fundacji.
Całość tekstu pod linkiem: https://raportcsr.pl/piec-zasad-madrego-csr-dla-biznesu/
Udostępnij: