Przejdź do treści

Ponad 200 tys. osób z branży technologicznej straciło pracę w br.

Fot. free-images.com

Firmy technologiczne zwolniły na świecie ponad 200 tys. pracowników w pierwszych pięciu miesiącach br. – wynika z danych strony layoffs.fyi.

Większość zwolnień miała miejsce w takich amerykańskich firmach jak Alphabet (Google i YouTube), Meta (Facebook, Instagram), Microsoft i Amazon – poinformowały wirtualnemedia.pl.

Łącznie pracę straciło 202 399 osób z 749 firm technologicznych

Według danych przytaczanych przez portal, z powodu ryzyka globalnej recesji spowodowanej inflacją i spadającymi przychodami z reklam łącznie pracę straciło 202 399 osób z 749 firm technologicznych, podczas gdy w całym 2022 r. było to 164 tys. osób z 1057 firm.

Ostatnie zwolnienia dotyczyły Facebooka, Instagrama, WhatsAppa, jednostki badawczej Reality Labs, oraz Quest

Pod koniec maja Meta ogłosiła zwolnienie 6 tys. osób, a od listopada 2022 r. koncern zwolnił ok. 21 tys. pracowników. Ostatnie zwolnienia dotyczyły Facebooka, Instagrama, WhatsAppa, jednostki badawczej Reality Labs, która zajmuje się rozwojem VR Meta, oraz Quest – gogli wirtualnej rzeczywistości opracowanych przez Reality Labs. Google zwolnił pod koniec stycznia 12 tys. osób, czyli 6 proc. wszystkich pracowników na świecie. Również w styczniu Microsoft ogłosił, że do końca września br. zwolni 10 tys. osób, nieco poniżej 5 proc. zatrudnionych.

Niemal wszystkie branże w USA zwiększyły w tym roku liczbę zwolnień

Na początku br. także Amazon zaczął zwalniać 18 tys. osób, czyli około 5 proc. z 350 tys. pracowników firmy na całym świecie. Całkowita liczba pracowników firmy podwoiła się podczas pandemii koronawirusa ze względu na wysokie zapotrzebowanie w handlu elektronicznym podczas kwarantanny. Reddit, Disney, 3M, Yahoo, PayPal, Zoom, Dell, IBM również zwolniły tysiące pracowników w ostatnich miesiącach. Niemal wszystkie branże w USA zwiększyły w tym roku liczbę zwolnień, jednak zjawisko w szczególny sposób dotyka firmy technologiczne.

Jak wynika z nowego raportu firmy rekrutacyjnej Challenger, Gray & Christmas cytowanego przez magazyn „Fortune”, likwidacja miejsc pracy w tej branży była najwyższa od pęknięcia bańki internetowej w 2001 r., kiedy po trwającym kilka lat przecenianiu przedsiębiorstw prowadzących działalność w internecie inwestorzy masowo zaczęli wyprzedawać akcje tych spółek.
Udostępnij: