Przejdź do treści

Prawie 60 proc. pracowników nie dostaje regularnego feedbacku

Fot. free-images.com/Flickr

58 proc. pracowników nie otrzymuje od przełożonego regularnie informacji zwrotnej.

Pracownicy chcą jednak feedbacku – więcej informacji od szefa chciałoby otrzymywać 62 proc. respondentów – pokazało badanie Hays Poland, przeprowadzone w październiku br. w grupie 339 specjalistów – poinformował portal proto.pl.

42 proc. pracowników w Polsce może liczyć na regularne wsparcie i uwagi od szefa o postępach w pracy

Okazuje się, że 42 proc. pracowników w Polsce może liczyć na regularne wsparcie i uwagi od szefa o postępach w pracy. Największa grupa, czyli 55 proc., otrzymuje taką informację rzadziej niż raz w miesiącu. 11 proc. badanych odpowiedziało z kolei, że taka informacja jest im przekazywana raz w miesiącu. Kilka razy w miesiącu ma to z kolei miejsce w przypadku 8 proc. badanych. Taki sam odsetek dostaje feedback raz w tygodniu, z kolei 18 proc. może na niego liczyć kilka razy w tygodniu.

46 proc. respondentów regularny feedback daje poczucie, że ich praca ma sens

Dla 54 proc. badanych jest to ważne, bo pozwala pracować efektywniej. 53 proc. może dzięki temu lepiej rozwijać swoją karierę. 46 proc. respondentów regularny feedback daje z kolei poczucie, że ich praca ma sens. 28 proc. twierdzi natomiast, że dzięki temu mogą poprawić się ich relacje z szefem.

Autorzy raportu wskazują, że na nieregularne udzielanie informacji zwrotnej pracownikom może wpływać m.in. brak takiej praktyki w firmie, brak czasu przełożonego czy nieodpasowanie się menedżerów do zdalnego bądź hybrydowego trybu pracy.

Wielu menedżerów udziela informacji zwrotnej wyłącznie wtedy, gdy jakieś postępowanie wymaga poprawy

– Jeśli do tej pory menedżer nie miał nawyku udzielania pracownikom informacji zwrotnej w regularnych odstępach, to wygospodarowanie czasu na rozmowy i pilnowanie ich terminów może postrzegać jako dodatkowy nakład pracy. Niektórzy szefowie mogą również zakładać, że pracownicy nie potrzebują takich rozmów, ponieważ i bez nich dobrze sobie radzą. W konsekwencji wielu udziela informacji zwrotnej wyłącznie wtedy, gdy jakieś postępowanie wymaga poprawy – zauważają autorzy badania. Jak jednak podkreślają, to nie jest odpowiednie podejście, bo pracownicy nie traktują braku upomnienia jak pochwały.
Udostępnij: