Firma PragmaGO zakończyła rok z najlepszymi wynikami w swojej historii.
- Spółka sfinansowała prawie 2,0 mld zł należności, co oznacza wzrost na poziomie 21% r/r.
- Z usług skorzystało 16,7 tys. przedsiębiorców (+25% r/r).
- Faktoring wygenerował 1,6 mld zł obrotu (+12% r/r).
- 82% nowych klientów faktoringowych to użytkownicy digital faktoringu, który rośnie 26% r/r.
- Innowacyjne usługi embedded finance B2B wygenerowały 467 mln zł obrotu (+49% r/r).
- Pożyczki digital rosły w tempie 101% r/r, wypracowując 317 mln zł obrotu.
– W 2023 r. kontynuowaliśmy stabilny rozwój, zwiększając obroty z kwartału na kwartał, pomimo wymagającej sytuacji makroekonomicznej – mówi Tomasz Boduszek, prezes PragmaGO.
Boduszek: Staliśmy się zdecydowanym liderem rynku w obszarze embedded finance B2B
W kategorii embedded finance Buy Now Pay Later B2B, urosły o 76% r/r pod względem wartości udzielonego finansowania (184 mln zł), a Merchant Cash Advance o 206% r/r (129 mln zł).
– Staliśmy się zdecydowanym liderem rynku w obszarze embedded finance B2B. Zwiększyliśmy skalę działalności i w tej kategorii dotarliśmy do 15,6 tys. klientów (o 31% więcej niż rok temu). Wdrożyliśmy kolejne innowacyjne produkty oparte na ścisłej integracji technicznej ze środowiskiem partnera, co było możliwe dzięki naszej spółce technologicznej – PragmaGO.tech – dodaje Tomasz Boduszek.
Podczas gdy rynek faktoringu odnotował spadek dynamiki wzrostu, my wypracowaliśmy obrót o 12% wyższy niż w ub. roku
PragmaGO systematycznie rozwijała też faktoring. Jako jedyna na rynku uruchomiła szybką wypłatę środków jeszcze przed podpisaniem cesji przez odbiorcę faktur, zwiększyła też limity finansowania do 15 mln zł. O 26% r/r urosły obroty digital faktoringu, który pozwala na przystąpienie do usługi w 100% online. Proces odbywa się analogicznie do zakupów w ecommerce. Klient ma możliwość zapoznania się z ofertą, dostosowania warunków finansowania i zaakceptowania ceny z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.
– Podczas gdy rynek faktoringu odnotował spadek dynamiki wzrostu, my wypracowaliśmy obrót o 12% wyższy niż w ubiegłym roku. Zwiększyliśmy udział digital faktoringu w tej kategorii z 44% do 49%. Klienci zdecydowanie doceniają dostępność tej usługi – 24/7, 365 dni w roku. Podczas gdy digital faktoring rósł dynamicznie, tradycyjny zaledwie w tempie 2% r/r. Zdecydowana większość nowych klientów przystępowała do faktoringu korzystając z rozwiązań online – zaznacza Tomasz Boduszek.
Obecnie jest czołowym polskim fintechem, zbudowanym na 25-letnim doświadczeniu we współpracy z klientami z sektora MŚP
W ub.r. do partnerów PragmaGO dołączyły Polskie ePłatności. Powstała „Moja pożyczka” – elastyczne finansowanie ze spłatą dostosowaną do dziennych obrotów merchanta PeP. Współpracę z PragmaGO podjęły również m.in. Comfino (grupa Comperia) czy bramka imoje (ING Bank Śląski). Spółka funkcjonuje w branży finansowania MŚP od 1996 r. Obecnie jest czołowym polskim fintechem, zbudowanym na 25-letnim doświadczeniu we współpracy z klientami z sektora MŚP.