Przejdź do treści

Rola etykiety w procesie sprzedaży

Skuteczny marketing to gwarancja nie tylko zwiększania wskaźników sprzedażowych, ale również budowania świadomości marki wśród aktualnych i nowych klientów.

Cały ten proces składa się z wielu elementów, które muszą ze sobą odpowiednio współgrać. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim etykietę — taki projekt jest nieodzowną inwestycją każdego biznesu, wprowadzającego na rynek dany produkt.

Etykieta częścią identyfikacji wizualnej firmy

Nie da się ukryć, że prawidłowo zaprojektowana etykieta może być nie tylko świetną wizytówką firmy, ale również stanowić cenne źródło informacji dla potencjalnego klienta. Jest to szczególnie ważne w przypadku produktów, które muszą zostać mocno wyróżnione na tle konkurencji.

O zaprojektowaniu przykuwającej wzrok etykiety powinien pomyśleć każdy producent opakowań do żywności czy producent wiader plastikowych. Klient musi wiedzieć, co zawiera dany produkt, jak może być użytkowany, z czego się składa i czym się wyróżnia. To jednak zaledwie wierzchołek góry lodowej, bo ostatecznie etykieta może pełnić także funkcje reklamowe.

Producent wiader plastikowych — po co mu etykiety?

Etykieta przede wszystkim promuje markę, co przekłada się bezpośrednio na budowanie świadomości brandu wśród klientów. Co więcej, podnosi ona też prestiż sprzedawanych produktów, informując, że to właśnie ten wybór jest lepszy i bardziej atrakcyjny od tych, które oferuje konkurencja. Kluczowa jest także sama warstwa informacyjna — potencjalny klient powinien wiedzieć, jakie funkcje i właściwości posiada produkt, który zamierza kupić. Odpowiednio zaprojektowana etykieta podnosi znacząco wskaźniki sprzedaży, co już zostało udowodnione w licznych badaniach i prowadzonych statystykach.

Warto tutaj jednak pamiętać, że zwyczajna lub po prostu brzydka etykietka niekoniecznie musi spełniać swoją funkcję. Dlatego też każdy producent wiader plastikowych (zapoznaj się z ofertą na stronie: https://www.plast-box.com/), opakowań do żywności czy innych pojemników, które niekoniecznie wyróżniają się na tle innych konkurencyjnych towarów, powinien w takie rozwiązanie zainwestować.

Projekt własny czy specjalne zamówienie? 

Zaprojektowanie skutecznej etykiety nie jest wcale prostym zadaniem. Oczywiście, można to zrobić samodzielnie, wykorzystując jeden z programów graficznych, ale trudno powiedzieć czy tak stworzony projekt rzeczywiście przekona klientów do zakupu. Z drugiej strony, zlecenie takiego zadania zewnętrznej firmie może się okazać dość kosztowne.

Kluczowe jest tutaj to, aby pozostawić w świadomości odbiorcy pewien ślad, który nie tylko przekona go do zakupu w tej danej chwili, ale również sprawi, że chętniej kupi on nasze produkty w przyszłości. Etykieta musi budzić pozytywne skojarzenia i przyciągać uwagę. Powinna nadać produktom unikalności i eksponować ich zalety — niezwykle istotny jest tutaj także aspekt graficzny. W świecie wszechobecnej cyfryzacji to właśnie „sprzedaż obrazami” jest jedną z podstawowych strategii reklamowych. Odpowiednia etykieta przekłada się na wyższą sprzedaż i więcej klientów.

Udostępnij: