Przejdź do treści

Skracanie czasu programowania dzięki digitalizacji firm

Fot. Creatio

Do 2025 r. 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych firmy Gartner.

Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając ich konkurencyjność na rynku.

Brak programowania to szybsze wdrożenia i mniejsze koszty

Dzięki platformom no-code przedsiębiorstwa mogą dopasowywać cyfrowe rozwiązania do swojej strategii biznesowej, a nie na odwrót. Korzystając z metod niskokodowych można tworzyć aplikacje najlepiej przystosowane do charakteru firmy.

– No-code umożliwia szybszą digitalizację różnych procesów w przedsiębiorstwie, skracając czas programowania nawet o 90%. Dzięki temu wiele aplikacji, których wdrożenie przy pomocy tradycyjnych metod kodowania zajęłoby kilka lat, może być uruchomionych nawet w kilka tygodni. Oszczędzając czas potrzebny na wprowadzenie aplikacji do użytku, firmy mogą zwiększyć swoją wartość nawet o 4,4 mln USD – wskazuje Andie Dovgan, Chief Growth Officer w firmie Creatio, globalnym dostawcą platformy no-code.

Jakie branże zyskają dzięki no-code i GenAI?

Zastosowane w rozwiązaniu Creatio Copilot połączenie GenAI i no-code może mieć wiele zastosowań. Jednak największy wpływ GenAI zaobserwować można w branży rozwoju oprogramowania, sprzedaży, marketingu i usług.

– Tworząc aplikację przy pomocy no-code można poprosić chatbot w Copilot Studio, bazujący na GenAI, o przeprowadzenie analizy sprzedaży, podsumowanie wyników i wyciągnięcie wniosków, które będą mogły być wykorzystane podczas rozmowy z klientem. Generatywna sztuczna inteligencja potrafi także planować kampanie marketingowe, przygotowywać szablony komunikacji i wybierać grupy docelowe komunikacji. Z kolei osoby zajmujące się obsługą klienta mogą poprosić GenAI o tworzenie wiadomości do niezadowolonych klientów, z uwzględnieniem ich oczekiwań. Wszystkie te działania zostaną wykonane automatycznie, bez potrzeby pisania nawet linijki kodu – wskazuje Andie Dovgan.

Wykorzystanie GenAI w platformach no-code może dać przedsiębiorstwom przewagę i pozwolić wyróżnić się na rynku.
Udostępnij: