Popularność kierunków studiów związanych z PR nie słabnie. Proces digitalizacji branży PR nawet zwiększa zainteresowanie tym sektorem, a na rynek pracy wchodzą teraz osoby, dla których internet to naturalne środowisko.
Branża PR zaczyna być jeszcze bardziej atrakcyjna
Co więcej, influencer marketing czy wykorzystanie AI sprawiają, że ta branża zaczyna być jeszcze bardziej atrakcyjna – pisze Małgorzata Baran, redaktor naczelna PRoto.pl. Jak zaznacza, wśród pracodawców z branży public relations, szczególnie w gronie agencji PR, często można jednak usłyszeć o trudnościach ze znalezieniem pracowników, również tych początkujących.
Problemem rozmijanie się potrzeb pracowników i pracodawców oraz niezrozumienie oczekiwań młodych ludzi
Okazuje się, że problemem nie jest brak początkujących PR-owców poszukujących zatrudnienia, lecz prawdopodobnie rozmijanie się potrzeb pracowników i pracodawców oraz niezrozumienie oczekiwań młodych ludzi. Dr Emilia Zakrzewska, wykładowczyni w Katedrze Komunikacji Społecznej i PR Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, a także Marketing & PR Director w ProService Finteco, przyznaje, że ze strony pracodawców otrzymuje informacje, że nie mogą znaleźć pracowników, ale też od studentów słyszy, że nie mogą znaleźć pracy i praktyk, szczególnie w okresie letnim, mimo licznie wysyłanych zgłoszeń.
Targi „PRosto do PRacy”
By połączyć studentów z pracodawcami, postanowiono zorganizować branżowe targi pracy i praktyk. Pomysł zorganizowania targów „PRosto do PRacy”, które w 2023 r. odbywają się po raz drugi, narodził się przede wszystkim z potrzeby studentów – mówi Emilia Zakrzewska. – Obecnie studenci, którzy realizują specjalizacje public relations, mają ogromną liczbę godzin praktyk do wyrobienia, bo aż 720 godzin. Targi miały i mają pomóc w skojarzeniu studentów z konkretnymi agencjami, pracodawcami, którzy poszukują stażystów – wyjaśnia przedstawicielka UW. Jak mówi, idea łączy interesy obu stron i jest odpowiedzią na ich rynkowe potrzeby.
Odmienne podejście do oddzielania pracy od życia prywatnego i dbanie o czas wolny
Tym, co może być źródłem nieporozumień między osobami ze starszych pokoleń, np. millenialsami, a najmłodszymi pracownikami branży PR, jest podejście do oddzielania pracy od życia prywatnego i dbanie o czas wolny. „My byliśmy przygotowani do ciężkiej pracy, zostawania po godzinach, do maksymalnego zaangażowania i nie dbaliśmy o swoje zdrowie psychiczne czy work-life balance” – zwraca uwagę Zakrzewska.