Przejdź do treści

W firmach najważniejsze styl komunikacji, atmosfera pracy oraz jej wartości

Fot. free-images.com

92 proc. pracowników uznaje kulturę organizacyjną firmy za ważny aspekt – wynika z badania Hays Poland przeprowadzonego na przełomie sierpnia i września 2023 r.

Jako najbardziej istotne elementy wewnętrznych praktyk firmy respondenci wskazują styl komunikacji (78 proc.), atmosferę pracy (70 proc.) oraz jej wartości (66 proc.) – napisał portal PRoto.pl.

Jeśli kultura organizacyjna firmy jest spójna z wartościami pracowników i przez nich pielęgnowana, ma ona szansę zwiększyć ich zadowolenie i zaangażowanie

Pracownicy w życiu zawodowym chcą nie tylko dobrze zarabiać, ale także należeć do zgranego zespołu oraz systemu wspólnych norm. Jeśli kultura organizacyjna firmy jest spójna z ich wartościami i pielęgnowana wśród pracowników, ma ona szansę zwiększyć ich zadowolenie i zaangażowanie.

Pracownikom naprawdę zależy na tym, aby kultura organizacyjna firmy była na wysokim poziomie

Tylko 4 proc. badanych deklaruje, że budowanie i rozwijanie wewnętrznych praktyk firmy nie jest istotne. Kolejne 4 proc. nie potrafi natomiast udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Takie wyniki pokazują, że pracownikom naprawdę zależy na tym, aby kultura organizacyjna firmy była na wysokim poziomie.

Badani uważają, że w najmniejszym stopniu do wewnętrznych praktyk należą hierarchiczność struktury firmy (36 proc.), dress code lub jego brak (28 proc.) oraz działania CSR (20 proc.). Fakt, że za CSR, czyli czynnościami z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, opowiedziało się tak mało osób, może być zaskakujący.

 

Udostępnij: