Przejdź do treści

Większość agencji PR uważa AI za pomocne narzędzie

Fot. free-images.com

83 proc. agencji PR korzysta ze sztucznej inteligencji – wynika z badania International Public Relations Network (IPRN) przeprowadzonego wśród respondentów z kilkunastu krajów świata, w tym, z Polski.

Przeprowadzono je w celu globalnego wskazania głównych trendów komunikacyjnych, problemów, wyzwań biznesowych oraz możliwości dotyczących branży public relations – poinformował portal PRoto.pl.

Badani wskazywali, że szansę na rozwój mają strategiczna komunikacja i doradztwo PR

Według badania, agencje PR są optymistycznie nastawione co do rozwoju biznesu w 2024 r. Większość wskazuje na perspektywę jego wzrostu (70 proc.), a reszta stawia na utrzymanie obecnego statusu quo (30 proc.). W obliczu wcześniejszych wyzwań, takich jak niepewność ekonomiczna, i innych kwestii, które miały wpływ na komunikację (m.in. sztuczna inteligencja), badani wskazywali, że szansę na rozwój mają strategiczna komunikacja i doradztwo PR (22 proc.), obszar problemów i kryzysów oraz zarządzania zmianami (20 proc.), media społecznościowe i komunikacja cyfrowa (16 proc.) oraz relacje z mediami (10 proc.).

PRoto.pl zaznacza, iż wśród obszarów, które można rozwijać w sektorach przemysłu dających największe możliwości dla public relations, znajdują się m.in. nawiązywanie skutecznego kontaktu z docelowymi odbiorcami, wybór odpowiednich platform i przekazu marki, przewidywanie ryzyka i problemów związanych z komunikacją kryzysową, poprawa zaangażowania pracowników czy relacje z mediami. Według respondentów, największe możliwości rozwoju dotyczą technologii (19 proc.), spraw rządowych i sektora publicznego (17 proc.), energii i usług użyteczności publicznej (16 proc.), finansów (9 proc.), zdrowia i odnowy biologicznej (8 proc.) oraz nieruchomości, podróży i turystyki, hotelarstwa, a także lotnictwa.

Kluczowym elementem wyróżniającym strategię PR jest właściwe połączenie tradycyjnego public relations z nowymi technikami komunikacji

Ponadto z badania wynika, że kluczowym elementem wyróżniającym strategię PR jest właściwe połączenie tradycyjnego public relations z nowymi technikami komunikacji. 19 proc. ankietowanych w 2024 r. planuje zainwestować w szkolenia i utrzymanie pracowników, 17 proc. w pomiary i analitykę, 12 proc. w narzędzia do zarządzania, 12 proc. we własną komunikację i marketing, 11 proc. w kreatywność i produkcję treści multimedialnych, 10 proc. w technologię i produkcję cyfrową, a 7 proc. w spostrzeżenia konsumentów.

Według badanych sztuczna inteligencja jest wykorzystywana głównie do tworzenia treści (31 proc.), zarządzania mediami społecznościowymi (21 proc.), monitorowania mediów (19 proc.) i analizy danych (16 proc.). Wśród jej głównych korzyści, które mają wpływ na działania PR, respondenci dostrzegają natomiast wzrost wydajności (26 proc.), wsparcie w badaniach (23 proc.), zmniejszenie obciążenia pracowników (20 proc.), copywriting (13 proc.) oraz wzrost kreatywności (13 proc.).

26 proc. ankietowanych wskazuje, że największym wyzwaniem związanym ze sztuczną inteligencją w branży PR są kwestie własności intelektualnej – pisze na zakończenie PRoto.pl.
Udostępnij: