Przejdź do treści

Wigilie firmowe i imprezy mikołajkowe na nowo

Foto. free-images.com

Spotkania świąteczne i mikołajkowe stały się już tradycją w większości firm. I choć obserwujemy nowe trendy i zmiany w samym procesie ich organizacji, to jedna kwestia pozostaje niezmienna – pracownicy pragną czuć się docenieni, nie tylko przez premię roczną.

Agencje eventowe i specjaliści odpowiedzialni za komunikację wewnętrzną muszą być na bieżąco z aktualnymi trendami, jednocześnie dbając o element zaskoczenia i pozytywne doświadczenia uczestnika przed, w trakcie, po wydarzeniu – napisała dla portalu PRoto.pl Karolina Piórkowska, Creative Event Manager w grupie marketingowej Creative Brand Stories.

Na co zwrócić uwagę przy organizacji wigilii firmowych i imprez mikołajkowych?

W jej przekonaniu liczą się kompleksowość działań, experiental marketing i zaprojektowanie unikatowej ścieżki uczestnika przez całe spotkanie świąteczne. Tradycyjny wieczór przy barszczu i karpiu odchodzi do lamusa. Na co więc zwrócić uwagę przy organizacji wigilii firmowych i imprez mikołajkowych?

Jak zauważa ekspertka w tym roku wyraźnie zauważalnych jest kilka trendów w kontekście organizacji firmowych wydarzeń mikołajkowych czy wigilijnych. Przede wszystkim widoczna jest większa otwartość na różne poglądy religijne, przekonania i tradycje pracowników. Menedżerowie zespołów czy też organizatorzy eventów z wielką dbałością tworzą środowiska, które są przyjazne dla każdego, niezależnie od pochodzenia czy wiary. Ten aspekt warunkuje ostateczny charakter wydarzeń świątecznych, które teraz bardziej niż kiedykolwiek skupiają się na poszukiwaniu nowych, ciekawych i kreatywnych rozwiązań.

Coraz częściej podkreśla się znaczenie koncepcji ESG w kontekście organizacji wydarzeń firmowych

Zdaniem Piórkowskiej należy pamiętać o neuroróżnorodności – troska o komfort kulturowy pracowników to jedno, ale tworzenie przyjaznego ekosystemu dla mózgu i jego emocji podczas organizacji wydarzeń staje się coraz bardziej popularne, doceniane, a nawet konieczne. Ta wyjątkowa koncepcja uświadamia nam, że każdy z nas na swój własny, niepowtarzalny sposób doświadcza otaczającego świata. Bogactwo perspektyw, sposobów myślenia czy uczenia się nie oznacza wcale braku właściwych rozwiązań ani słabych stron. Wręcz przeciwnie – różnorodność ta dodaje życiu kolorów i odcieni, podnosząc na wyższy poziom ludzką empatię, kreatywność oraz wydajność.

Jak dalej zauważa ekspertka coraz częściej podkreśla się także znaczenie koncepcji ESG (Environmental, Social, Governance) w kontekście organizacji wydarzeń firmowych. Kładąc nacisk na trzy kluczowe obszary ESG podczas planowania eventów, priorytetem jest zagwarantowanie, że nasze wydarzenie jest zgodne z wartościami zrównoważonego rozwoju i nie wpływa negatywnie na środowisko. To podejście nie tylko przyczynia się do ochrony naszej planety, tworząc przyjazne dla niej wydarzenia, ale także buduje pozytywny wizerunek w oczach pracowników.

W świątecznym menu odchodzimy od tradycji, a opcje wegetariańskie i wegańskie zdecydowanie dominują nad mięsnymi propozycjami

Według Piórkowskiej przyjmując podejście oparte na zasadach ESG, firmy nie tylko inwestują w lepszą przyszłość, ale także budują trwałe relacje z klientami i społecznością, co przekłada się na wzrost reputacji i lojalności.

– W świątecznym menu odchodzimy od tradycji, a opcje wegetariańskie i wegańskie zdecydowanie dominują nad mięsnymi propozycjami. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszą się również lokalne i sezonowe produkty, niekoniecznie nawiązujące do tradycyjnej wigilijnej kuchni – uważa ekspertka. – Skandynawskie motywy, minimalizm i naturalność to nurt, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem, szczególnie tej zimy. Wiążą się z nim minimalistyczne detale, naturalne elementy wizualne, akcent na oświetlenie czy nawet surowe, monochromatyczne projekty – dodaje.

Pracownik ma się czuć ważny, doceniony i zmotywowany – są to nadrzędne cele organizacji świątecznych spotkań

Zdaniem Piórkowskiej pracownik ma się czuć ważny, doceniony i zmotywowany – są to nadrzędne cele organizacji świątecznych spotkań. Koniec roku to idealny moment na zaprojektowanie unikatowych doświadczeń, które ten cel spełnią i ukażą pracodawcę z pozytywnej strony.

Warto zadbać o wyjątkową kreację spotkań, zwłaszcza kiedy nasi odbiorcy są coraz bardziej wymagający i trudniej ich zaskoczyć. Wszystko po to, aby firmowe święta były okazją do wspólnego przeżywania wyjątkowych chwil, integrowania zespołu i budowania silnych więzi wśród pracowników.

 

Udostępnij: