Branża turystyczna spotkała się w Terminalu Lotniska Warszawa-Radom na najważniejszym wydarzeniu branżowym w tym roku: XI Forum Promocji Turystycznej – poinformował jego organizator – redakcja portalu WaszaTurystyka.pl.
W tegorocznym Forum wzięło udział ponad 250 gości oraz 36 ekspertów. Nie zabrakło debat, Pojedynku Ekspertów, prezentacji. Wydarzenie gościło prezesów izb i organizacji turystycznych, szefów ROT-ów i linii lotniczych, hotelarzy, przewoźników, szefów lotnisk i linii lotniczych, touroperatorów i agentów, muzealników i restauratorów, przewodników i urzędników oraz dziennikarzy. Współorganizatorami byli: Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” oraz Lotnisko Warszawa-Radom.
Wojtera: Lotnisko Warszawa-Radom to jedno z fajniejszych lotnisk, przynajmniej w Polsce
Otwierający wydarzenie Stanisław Wojtera, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, powiedział: – Nie mamy się czego wstydzić, a wręcz uważam, że to jedno z fajniejszych lotnisk, przynajmniej w Polsce. Lotnisko Warszawa- Radom zostało zbudowane od początku, ma prosty układ, w którym ludzie nie będą się gubić, ma przestrzeń, która sprawia, że będzie wygodnie. Sklepy i gastronomia, która wkrótce tutaj powstanie sprawi, że będzie można tutaj przyjemnie spędzać czas. Jestem absolutnie przekonany, że pasażerowie będą to lubić. Branża turystyczna to główna branża, która kooperuje i współpracuje z lotnictwem. W pewnym sensie przewoźnicy to są jej główni klienci, czyli linie lotnicze i touroperatorzy. Ich przedstawiciele tutaj bardzo licznie się zgromadzili.
Skuteczne sposoby na rozszerzenie wysokiego sezonu zarówno letniego jak i zimowego
W pierwszej debacie „Lato, lato i po lecie – jak rozszerzyć sezon turystyczny” eksperci omówili skuteczne sposoby na rozszerzenie wysokiego sezonu zarówno letniego jak i zimowego.
Na scenie wypowiadali się: Mariela Modeva – wiceminister Turystyki Bułgarii, Jan Herget – dyrektor zarządzający CzechTourism, Doros Georgiades – dyrektor zarządzający w Ministerstwie Turystyki Cypru, Paddington Tucker – CEO Travel Advance, Marcin Różycki – wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Czy potrafimy współdziałać tylko w czasie kryzysu? Jak wygląda współpraca między izbami i stowarzyszeniami turystycznymi?
Temat drugiej debaty „Czy potrafimy współdziałać tylko w czasie kryzysu? Jak wygląda współpraca między izbami i stowarzyszeniami turystycznymi?”, narzucał ton dyskusji, w której udział wzięli: Łukasz Adamowicz – prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, Marek Ciechanowski – prezes Izby Turystycznej Rzeczypospolitej Polskiej, Alina Dybaś – prezes Turystycznej Organizacji Otwartej, Elżbieta Lendo – prezes Polskich Hoteli Niezależnych, Rafał Marek – prezes Krakowskiej Izby Turystyki, Marcin Mączyński – sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Paweł Niewiadomski – prezes Polskiej Izby Turystyki i Marcin Wujec – prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych.
Co zamiast targów turystycznych? Czy duże imprezy promocyjne są jeszcze potrzebne?
Do dyskusji „Co zamiast targów turystycznych? Czy duże imprezy promocyjne są jeszcze potrzebne?”, gospodarze zaprosili trójkę ekspertów: Dorotę Solochewicz – dyrektor projektu w Międzynarodowych Targach Gdańskich, Piotra Olczaka – dyrektora Międzynarodowych Targów Turystyki i Czasu Wolnego we Wrocławiu oraz Rafała Szmytke – prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.
W Pojedynku Ekspertów „Wakacje z duchami, czyli zamek zamkowi nierówny – jak promują się historyczne obiekty w Polsce?”, wzięli udział: Anna Żabska – prezes Zamku Książ i Jarosław Struczyński – kasztelan Zamku Gniew.
Przedstawicielka Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego – Dorota Dzierzbicka, archeolog, wygłosiła prezentację „Wykopaliska dla każdego. Jak turystyka może skorzystać z dorobku polskich archeologów?”
Założenia i cele projektu Certyfikacji Dobrych Praktyk dla branży turystycznej
Z kolei Katarzyna Kasia-Mucha, liderka projektu certyfikacji w Polskiej Organizacji Turystycznej, zaprezentowała założenia i cele projektu Certyfikacji Dobrych Praktyk dla branży turystycznej.
Polska Organizacja Turystyczna postanowiła wesprzeć branżę turystyczną poszkodowaną przez pandemię COVID-19 poprzez promowanie i wyróżnianie przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne najwyższej jakości i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
PHH przejmuje hotele, by przynosiły zysk
W rozmowie z Gheorghe Marianem Cristescu, prezesem Polskiego Holdingu Hotelowego „Dokąd zmierza Polski Holding Hotelowy?”, prezes Cristescu wyjaśnił jaki był cel powstania PHH. Z kolei Piotr Henicz, wiceprezes Itaki w rozmowie „Elastyczność w zarządzaniu dużym organizatorem turystyki” opowiedział m.in. o przeprowadzce do nowej siedziby w zabytkowej kamienicy w Opolu.
Lotnisko Warszawa-Radom – potencjał, szanse i wyzwania
W debacie „Lotnisko Warszawa-Radom – potencjał, szanse i wyzwania” udział wzięli: „Małgorzata Wilk-Grzywna – dyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Grzegorz Tuszyński – dyrektor Portu Lotniczego Warszawa-Radom, Mariusz Piotrowski – ekspert rynku lotniczego portalu Fly4free.pl, Bożena Szczypiór – pierwszy zastępca prezydenta Kielc, Andrzej Mochoń – prezes zarządu Targów Kielce, Semir Hamouda – dyrektor generalny Sun&Fun Holidays, Izabela Stelmańska – zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Mateusz Tyczyński – zastępca Prezydenta Radomia, Justyna Lichosik – dyrektor Parku Technologicznego w Kielcach.
Jak planować strategię dla ruchu lotniczego w Polsce?
Ostatnia debata Forum – „Jak planować strategię dla ruchu lotniczego w Polsce?” dała szansę wypowiedzenia się o sytuacji zarówno przewoźników, jak i lotnisk i touroperatorów. Wzięli w niej udział: Michał Fijoł – członek zarządu PLL LOT, Stefan Świątkowski – wiceprezes ds. finansowych Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, Radosław Włoszek – prezes zarządu Kraków Airport, Andrzej Kobielski – członek zarządu Enter Air, Piotr Burwicz – członek zarządu Rainbow Tours SA, Piotr Henicz – wiceprezes Itaki.
Uzupełnieniem rozmów i prezentacji na scenie były konkursy, w których nagrody ufundowały: Towarzystwo Ubezpieczeniowe UNIQA oraz Koneser. Wydarzenie zakończyło After Party.
Złotymi Partnerami Forum byli: Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW, Województwo Podkarpackie, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Narodowe Przedstawicielstwo Turystyczne Bułgarii. Partnerami: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki – IGTO, Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”, MerlinX, Tourist Polska, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki, Sykon.pl, UNIQA, Polski Holding Hotelowy. Patronem Honorowym było Ministerstwo Sportu i Turystyki