Kamila Koźbiał z firmy DS Smith podczas styczniowego II Kongresu ESG w Warszawie w wypowiedzi portalu RaportCSR.pl mówiła m.in. o tym, jak jej firma pomaga klientom projektować opakowania przyjazne środowisku.
Co zrobić, żeby opakowania stosowane przez firmy odpowiadały wymogom środowiskowym
Coraz częściej firmy, które do nas przychodzą, a pracujemy dla największych międzynarodowych firm, szukają wspólnie z nami rozwiązań. Staramy się odpowiedzieć sobie na pytanie, co zrobić, żeby ich opakowania jak najbardziej odpowiadały wymogom środowiskowym.
Wyobraźmy sobie, że tylko w zeszłym roku 40 mln m3 powietrza zostało przewiezionych w zbyt dużych pudełkach używanych w sektorze e-commerce do pakowania małych produktów i przeliczymy to na 2,5 miliona zbędnych kursów samochodu to zaczynamy rozumieć, o jakiej skali mówimy – zwraca uwagę Koźbiał.
Opakowany produkt nie może się niszczyć i mieć negatywny wpływ na środowisko
– Pracujemy z klientami nad jeszcze lepszą ochroną ich produktu po to, żeby on się nie niszczył i też nie miał negatywnego wpływu na środowisko.
W okresie przedświątecznym w kanale e-commerce prawie 500 mln zł zostało wyrzucone w błoto z powodu produktów, które zostały uszkodzone
Z naszych statystyk wynika chociażby to, że w okresie przedświątecznym w kanale e-commerce prawie 500 mln zł zostało wyrzucone w błoto z powodu produktów, które zostały uszkodzone – podkreśla na zakończenie przedstawicielka DS Smith.