Związek Firm Public Relations rozpoczął kampanię employerbrandingową, skierowaną do młodych ludzi. Akcja prowadzona pod hasłem „#PRCrush – Zakochaj się w PR!” ma zachęcić ich do podjęcia pracy w branży public relations i budować pozytywne skojarzenia z tym zawodem – poinformował portal PRoto.pl.
Z perspektywy młodych, jak i doświadczonych pracowników agencji, ich klientów, a także dziennikarzy
ZFPR pod hasłem „#PRCrush” zamierza pokazać specyfikę pracy w branży PR zarówno z perspektywy młodych, jak i doświadczonych pracowników agencji, ich klientów, a także dziennikarzy. – Kampania »#PRCrush – Zakochaj się w PR!« pokazuje, jak różnorodna, fascynująca i rozwijająca jest praca w agencjach PR. Do jej współtworzenia zaprosiliśmy początkujących i doświadczonych pracowników agencyjnych, klientów, dziennikarzy, pasjonatów zawodu, ludzi kochających to co robią, zarażających swoją pasją i entuzjazmem. W ramach naszych działań edukujemy, czym jest PR, jak wygląda codzienność pracy agencyjnej, ale przede wszystkim inspirujemy do tego, żeby poznać i być może pokochać pracę w PR – mówi Anna Simon, wiceprezeska ZFPR.
ZFPR chce budować pozytywne skojarzenia z branżą PR i wizerunkiem PR-owca
Przez kampanię związek chce budować pozytywne skojarzenia z branżą PR i wizerunkiem PR-owca, a także edukować młodych ludzi w zakresie najnowszych trendów, pokazać istotę public relations, potencjał branży i szerokie możliwości, jakie daje praca w tym zawodzie. „Aspekt emocjonalny nie jest przypadkowy. ZFPR chce pokazać, że to właśnie PR stoi za sukcesami uwielbianych przez konsumentów marek, które zyskały status lovebrands. To przemyślane strategie, błyskotliwe pomysły kreatywne i angażujący storytelling wspierają ważne kampanie o znaczeniu globalnym” – przekazują organizatorzy akcji. Przedstawiciele agencji członkowskich ZFPR będą udowadniać, że „PR to branża zmieniająca świat, promująca nieszablonowe rozwiązania, a jednym z jej największych atutów jest różnorodność”.
Zaproszono branżowych ekspertów: praktyków PR, wykładowców akademickich oraz dziennikarzy
Do kampanii zaproszono branżowych ekspertów: praktyków PR, wykładowców akademickich oraz dziennikarzy, którzy – na przykładach z własnego życia zawodowego – zaprezentują obszary public relations, a także powiedzą o wyzwaniach, potrzebnych kompetencjach i umiejętnościach czy przedstawią zniuansowane aspekty pracy w szeroko rozumianej komunikacji. W ramach kampanii przygotowano także test kompetencji, sprawdzający predyspozycje do pracy w PR, opracowany przez Annę Miotk, nauczyciela akademickiego na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Test opisuje nie tylko różnorodne obszary komunikacji, lecz także zakres i specyfikę obowiązków oraz pożądane cechy charakteru osoby wykonującej dane zadania.