Pomoc aktywnym zawodowo matkom w znalezieniu czasu na odpoczynek podczas choroby ma przynieść, trwająca od listopada br. kampania społeczna „MAMY czas na zdrowie” – poinformował portal PRoto.pl.
Kampanię współorganizują Haleon, producent leków oraz Fundacja Share the Care.
Niemal 50 proc. pracujących matek w Polsce nie rezygnuje z wykonywania obowiązków zawodowych nawet podczas przeziębienia czy grypy
Jak wskazują badania przeprowadzone przez IPSOS i SW Research, niemal 50 proc. pracujących matek w Polsce nie rezygnuje z wykonywania obowiązków zawodowych nawet podczas przeziębienia czy grypy. Powodem takich działań jest zarówno fakt, że poważnie traktują swoją pracę, jak i przekonanie, że nie ma nikogo, kto mógłby je zastąpić. Nawet jeśli takie kobiety zdecydują się na urlop, to i tak nie powstrzymuje ich to przed wykonywaniem obowiązków domowych i zajmowaniem się dziećmi.
Wprowadzenie zasad ma na celu wyeliminowanie barier, z jakimi mierzą się matki aktywne zawodowo
W ramach kampanii powstał Kodeks „MAMY czas na zdrowie”, który jest skierowany do pracujących matek, ale także do ich partnerów, bliskich, współpracowników i pracodawców. Wprowadzenie zasad ma na celu wyeliminowanie barier, z jakimi mierzą się matki aktywne zawodowo, oraz doprowadzenie do poważnych zmian społecznych.