Przejdź do treści

„MAMY czas na zdrowie”

Fot. mamyczasnazdrowie.pl

Pomoc aktywnym zawodowo matkom w znalezieniu czasu na odpoczynek podczas choroby ma przynieść, trwająca od listopada br. kampania społeczna „MAMY czas na zdrowie” – poinformował portal PRoto.pl.

Kampanię współorganizują Haleon, producent leków oraz Fundacja Share the Care.

Niemal 50 proc. pracujących matek w Polsce nie rezygnuje z wykonywania obowiązków zawodowych nawet podczas przeziębienia czy grypy

Jak wskazują badania przeprowadzone przez IPSOS i SW Research, niemal 50 proc. pracujących matek w Polsce nie rezygnuje z wykonywania obowiązków zawodowych nawet podczas przeziębienia czy grypy. Powodem takich działań jest zarówno fakt, że poważnie traktują swoją pracę, jak i przekonanie, że nie ma nikogo, kto mógłby je zastąpić. Nawet jeśli takie kobiety zdecydują się na urlop, to i tak nie powstrzymuje ich to przed wykonywaniem obowiązków domowych i zajmowaniem się dziećmi.

Wprowadzenie zasad ma na celu wyeliminowanie barier, z jakimi mierzą się matki aktywne zawodowo

W ramach kampanii powstał Kodeks „MAMY czas na zdrowie”, który jest skierowany do pracujących matek, ale także do ich partnerów, bliskich, współpracowników i pracodawców. Wprowadzenie zasad ma na celu wyeliminowanie barier, z jakimi mierzą się matki aktywne zawodowo, oraz doprowadzenie do poważnych zmian społecznych.

Twórcy akcji postanowili również stworzyć internetową platformę edukacyjną z filmami i serią warsztatów w ramach Ogólnopolskiego Programu Siostrzanego Wsparcia oraz przewodnik z praktycznymi wskazówkami i ćwiczeniami.
Udostępnij: