Przejdź do treści

XIV Forum Promocji Turystycznej 2024

Fot. Agencja Informacyjna

W czwartek 11 kwietnia 2024 r. odbędzie się XIV Forum Promocji Turystycznej w Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis we Wrocławiu. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej 2024 r. – poinformowała Agencja Informacyjna. 

Każda edycja Forum Promocji Turystycznej gromadzi ekspertów, przedstawicieli branży oraz organizacji turystycznych z Polski i zagranicy. To wydarzenie to doskonała okazja do zdobycia wiedzy, nawiązania nowych relacji biznesowych i dzielenia się doświadczeniami z ekspertami branży.

XIV Forum Promocji Turystycznej – Sesja 1: Autentyczna podroż

10:00–11:00 – Debata Ekspertów: Direct booking, czyli jak turyści podróżują do Polski i kto na tym korzysta?

Paneliści: Rafał Szmytke – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Tomasz Koralewski – prezes zarządu Łódzkiej Organizacji Turystycznej, Władysław Grochowski – właściciel i prezes zarządu Arche SA, J.J. Singh – prezes i dyrektor generalny na Europę Środkową Weco Travel, Tomasz Machała – prezes zarządu Nocowanie.pl, Janusz Mitulski – starszy dyrektor ds. rozwoju w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Ukrainy sieci Marriott International, Jakub Bączykowski – dyrektor zarządzający Triverna.pl

Direct booking, czyli bezpośrednia rezerwacja

Direct booking, czyli bezpośrednia rezerwacja, będzie głównym tematem debaty inauguracyjnej podczas wiosennej edycji Forum Promocji Turystycznej. Direct booking odnosi się do sytuacji, gdy potencjalny klient dokonuje rezerwacji usług turystycznych bezpośrednio u dostawcy, takiego jak hotel, linia lotnicza lub inne przedsiębiorstwo turystyczne, zamiast korzystać z pośredników m.in. platform rezerwacyjnych czy biur podróży. W przypadku turystów zagranicznych, podróżujących do Polski ten model zakupowy jest zdecydowanie dominujący.

11:00–11:30 – Pojedynek Ekspertów: Autentyczność doświadczeń w podróży dobrem luksusowym czy ogólnodostępnym?

Paneliści: Wiola Samborska – dyrektor CEE Hydropolis, Leila Ben Arfi – prezes Best Reisen, Jakub Porada – dziennikarz i podróżnik

Autentyczność stała się swoistą walutą naszych czasów. W branży turystycznej na świecie podkreśla się jak wielką wartością dla klienta jest autentyczność doświadczeń zamiast pozostawiania w hotelu i izolowania się od miejscowej kultury. Uważana jest przez to za jedną z elementarnych zasad zrównoważonej turystyki. Jednak zdefiniowanie pojęcia „autentyczne doświadczenia w podroży” jest szalenie subiektywne. Dla każdego oznacza przecież coś innego.

Najsmaczniejsze trendy turystyczne

11:30–12:30 – Debata Ekspertów: Najsmaczniejsze trendy turystyczne, czyli jak wykorzystać potencjał turystyki kulinarnej i winiarskiej?

Paneliści: Joanna Ochniak – certyfikowany juror konkursów kulinarnych, Izabela Stalmańska – zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Zrinka Kragić – contracting Manager East Europe, Iceland & Caucasus, Intrepid Travel, Tomasz Prange-Barczynski – redaktor naczelny „Ferment. Pismo o winie”, Jan Mazurczak – prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej

ESG w branży turystycznej

Zrównoważona i świadoma turystyka

XIV Forum Promocji Turystycznej – Sesja 2: Zrównoważona i świadoma turystyka

13:15–14:00 – Debata ekspertów: Turystyka przyszłości. Jak wyglądać będą destynacje turystyczne w połowie wieku?

14:00-14:15 – Rozmowa z ekspertem: ESG w praktyce korporacyjnej, czyli jak muszą zmienić się firmy w związku ze standardami zrównoważonego rozwoju

Ekspert: Maciej Szczechura – prezes zarządu Rainbow

14:15–14:45 – Trójca Ekspertów: Jak sztuczna inteligencja i potrzeba zrównoważonego rozwoju wpływają na technologiczną ewolucję branży turystycznej?

Paneliści: Tomasz Berdowski – prezes firmy MerlinX – Elektroniczne Systemy Sprzedaży, Christophe Ramaciotti Ferré – dyrektor sprzedaży Mabrian

XIV Forum Promocji Turystycznej – Sesja 3: Świat biur podróży

15:45-16:45 – Debata Ekspertów: Nie podzielić losu dinozaura, czyli jak odmłodzić kadry w branży turystycznej

Paneliści: Piotr Borys – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Michał Fijoł – prezes Polskich Linii Lotniczych LOT, Radosław Damasiewicz – prezes zarządu Travelplanet, Krzysztof Celuch – rektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula, Wiktoria Król-Cieciorowska – prezes zarządu Convention Bureau Wrocław, Barbara Czerwińska-Albin – wiceprezes zarządu Czerwiński Travel, Nikola Naus – członek programu Young Leaders SITE Polska.

Kwestie różnic pokoleniowych to temat, który przez ostatnie kilka lat nabrał nowego wymiaru. Według Kamila Matuszczyka, autora raportu “Cztery pokolenia w jednej firmie. Źródło konfliktu czy wulkan wiedzy?”, na rynku pracy obecnie znajduje się najbardziej różnorodne generacyjne społeczeństwo w historii, Baby Boomerzy wraz z przedstawicielami pokoleń X, Y oraz Z.

Dynamiczne pakietowanie przyszłością turystyki zorganizowanej?

16:45–17:45 – Debata Ekspertów: Dynamiczne pakietowanie przyszłością turystyki zorganizowanej?

Paneliści: Alicja Wójcik-Gołębiowska – Ryanair, country manager CEE&Baltics, Maciej Nykiel – prezes zarządu Nekera, Marcin Małysz – prezes zarządu Exim, Kann Ergün, COO Polska Coral Travel Group, Łukasz Habaj – prezes zarządu Grupy eSky, Marcin Kołodziejczyk – dyrektor Itaka smart

Organizatorzy i patroni XIV Forum Promocji Turystycznej

Organizatorem XIV Forum Promocji Turystycznej jest redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl, współorganizatorem jest: Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, Złotymi Partnerami: Miasto Wrocław, Rainbow Tours, Srebrnym Partnerem: Państwowe Porty Lotnicze, Partnerami: Miasto Olsztyn, Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Patronat Honorowy: Polska Organizacja Turystyczna,

Patronaty: Polska Izba Turystyki, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG Fundacji im. XBW Krasickiego, Patroni Medialni: RaportCSR.pl, Pracodawcagodnyzaufania.pl
Udostępnij: