Przejdź do treści

Dla 70 proc. bizneswoman prowadzenie firmy jest trudniejsze niż 4 lata temu

Fot. Freepik

Polki tworzą i prowadzą nowoczesne biznesy. Nowe dane wskazują, że co piąta respondentka korzysta już z narzędzi sztucznej inteligencji w swojej pracy.

Jednocześnie rodzime przedsiębiorczynie dostrzegają potencjał różnorodności i z odwagą chcą tworzyć włączające zespoły – trzy na cztery respondentki zatrudniłyby w swoim zespole osobę powyżej 50 roku życia, a 58 proc. – osobę z niepełnosprawnością lub neuroatypową.

Polki, w tym przedsiębiorczynie prowadzące własne biznesy, są świadome roli nowoczesnych rozwiązań, mogących usprawnić pracę niemal każdej firmy

Wśród uczestniczek badania 21 proc. deklaruje, że wykorzystuje już narzędzia sztucznej inteligencji w swojej codziennej pracy. Z kolei ⅕ planuje zacząć po nie sięgać. Ponad połowa (56 proc.) ankietowanych deklaruje, że nie używa narzędzi AI w swojej pracy.

– Z przeprowadzonego badania wiemy, że dwie na pięć ankietowanych wykorzystuje lub zamierza rozpocząć korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji w swojej codziennej pracy. To bardzo dobra wiadomość, oznacza to, że Polki, w tym także przedsiębiorczynie prowadzące własne biznesy, są świadome roli nowoczesnych rozwiązań, które mogą usprawnić pracę niemal każdej firmy. Nie obawiają się eksperymentowania i wiele z nich chętnie sięga po najnowsze narzędzia – mówi Wojciech Włodarczyk, prezes firmy IGT Poland, Partnera konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Liderka w Nowych Technologiach. – Jednocześnie jednak nadal ponad połowa respondentek nie korzysta z narzędzi AI, dlatego tak ważne jest nagłaśnianie sukcesów przedsiębiorczych kobiet w dziedzinie nowych technologii, jako role models dla pozostałych.

Ponad połowa przedsiębiorczyń zatrudniłaby w swoim zespole osobę z niepełnosprawnością lub neuroatypową

Wśród ankietowanych, które prowadzą lub chciałyby prowadzić własny biznes, aż 75 proc. deklaruje, że zatrudniłyby w swojej firmie osobę powyżej 50 roku życia, a 58 proc. – osoby z niepełnosprawnością lub neuroatypowe. Jednocześnie jednak niewielki odsetek badanych już ma w swoim zespole pracowników w wieku powyżej 50 lat (5 proc.) oraz z niepełnosprawnościami lub neuroatypowych (3 proc.). Aż ⅓ respondentek przyznaje, że trudno jej określić, czy zdecydowałaby się zatrudnić w swojej firmie osobę z niepełnosprawnością lub neuroatypową.

– W NatWest Polska od lat podkreślamy jak istotna jest inkluzywność w biznesie, chcemy w Konkursie wyróżniać firmy, które szczególnie dbają o wyrównywanie szans w swoich organizacjach i poza nimi. Umiarkowanie cieszy fakt, że trzy na cztery badane deklarują, że zatrudniłyby pracownika/pracowniczkę po 50 roku życia, wskazuje to, że ageizm nie jest domeną obecnych w Polsce przedsiębiorstw. Ponad połowa deklaruje także, że przyjęłaby do zespołu osobę z niepełnosprawnością czy osobę neuroatypową, jednak co trzecia nie jest już tego pewna. Pokazuje nam to, że nadal wiele w temacie włączania jest do zrobienia, stąd też nie poprzestajemy w naszych działaniach wspierania różnorodności.

Stale dążymy do tego, aby być przykładem dobrych praktyk oraz źródłem pozytywnych zmian w świecie biznesu i wspierania niedoreprezentowanych społeczności – mówi Andrzej Pacek, dyrektor firmy NatWest Group Polska, Partnera w kategorii Pracodawca Równych Szans.
Udostępnij: