Przejdź do treści

Lider faktoringu przejmuje ZCP Fandla Faktoring

Na zdjęciu Tomasz Boduszek

PragmaGO przeprowadziła transakcję nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Fandla Faktoring Sp. z o.o.

To kolejne przejęcie, dzięki któremu PragmaGO realizuje strategię dynamicznego rozwoju na rynku faktoringu, na którym przejmie od Fandla obsługę ok. 800 klientów, współpracę z partnerami biznesowymi, a także doświadczony zespół pracowników z obszaru sprzedaży i obsługi klientów.

Już od września spółka Fandla będzie funkcjonowała jako warszawski oddział PragmaGO i nie będzie już świadczyć usług finansowania MŚP, a jej aktualny portfel wierzytelności faktoringowych oraz zobowiązania nie są przedmiotem transakcji.   

– Model sprzedażowy Fandla Faktoring jest spójny z założeniami naszej strategii online, która gwarantuje małym i średnim przedsiębiorcom dostęp do wygodnego finansowania – wtedy, kiedy go potrzebują. Nabycie Fandla to inwestycja nie tylko w pozyskanie bazy klientów i partnerów biznesowych, ale też wypracowane know-how. W 25-letniej historii PragmaGO przy okazji kolejnych przejęć kilkukrotnie przeprowadzaliśmy transfer wiedzy, za każdym razem uzyskując efekt synergii i wartość dodaną dla całego biznesu. Nie mamy wątpliwości, że tak będzie i tym razem – mówi Tomasz Boduszek, prezes PragmaGO.

Dotychczasowi klienci Fandla Faktoring otrzymają dostęp do szerokiego portfolio produktów online, jakie oferuje PragmaGO (faktoring, faktoring odwrotny, lekkie produkty pożyczkowe na pokrycie kosztów działalności, w tym podatków i ZUS). Będą mogli również korzystać z wyższych niż dotychczas limitów finansowania.

PragmaGO ma spore sukcesy związane z przejęciami w przeszłości. Spółka zainwestowała m.in. w start-up LeaseLink (doprowadzając go do pozycji lidera na rynku e-leasingu), spółkę technologiczną Mint Software (obecnie PragmaGO.tech tworzącą dedykowane rozwiązania IT tylko dla PragmaGO) oraz Brutto (dostarczającą finansowanie m.in. klientom platform do fakturowania).

– Naturalną ścieżką rozwoju każdego fintechu mikrofaktoringowego jest to, że ewoluuje wraz ze swoimi klientami. Klienci Fandla rosną dynamicznie i w związku z  tym potrzebują coraz wyższych limitów finansowania i dostępu do zróżnicowanych produktów. Zdecydowaliśmy, że najlepszym sposobem na dostarczenie im niezbędnych usług jest rozwój w ramach PragmaGO – dużego partnera dysponującego środkami finansowymi i szeroką ofertą produktową dla MŚP – mówi Tomasz Bogus, współzałożyciel i prezes Fandla Faktoring.

Udostępnij: