Przejdź do treści

Nowa strategia Axel Springer oparta na haśle: „tylko digital”

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Axel_Springer_Geb%C3%A4ude_und_Logo.JPG#/media/File:Axel_Springer_Gebäude_und_Logo.JPG

Władze Axel Springer ogłosiły, że koncern zaczyna trzecią fazę swojej transformacji w kierunku cyfrowym. W pierwszej rozwijał ofertę internetową, a w drugiej wprowadził subskrypcje cyfrowe.

„Bild” i „Die Welt” będą funkcjonały wyłącznie w internecie

Teraz wydawca chce przygotować się etapu, w którym jego dzienniki „Bild” i „Die Welt” będą funkcjonały wyłącznie w internecie – poinformowały wirtualnemedia.pl.

Koncern zmniejszy zatrudnienie. Zapowiada koniec wersji drukowanych „Bilda” i „Die Welt” Nowa strategia Axel Springer jest oparta na haśle: „tylko digital”. Koncern chce zwiększyć sprzedaż cyfrowych subskrypcji i reklam oraz podnieść zysk o 100 mln euro, m.in. poprzez zmniejszenie zatrudnienia. Szykuje się do wycofania za kilka lat wersji papierowych dzienników „Bild” i „Die Welt”.

Całkowite przejście do świata cyfrowego zajmie kilka lat

– Druk dzisiaj jest nadal opłacalny i nie do zastąpienia dla czytelników i reklamodawców. Dlatego całkowite przejście do świata cyfrowego zajmie kilka lat. Ale musimy się na to przygotować, zacząć transformację – stwierdził w komunikacie Mathias Doepfner, szef i jeden z głównych akcjonariuszy firmy. Marki „Bild” i „Die Welt” mają działać bardziej niezależnie niż dotychczas.

„Die Welt” będzie pierwszą marką dziennikarską ze świata papierowego, która będzie „wyłącznie cyfrowa”

Zarządzająca „Die Welt” Carolin Hulshoff Pol zapowiedziała, że tytuł będzie pierwszą marką dziennikarską ze świata papierowego, która będzie „wyłącznie cyfrowa, lepiej prosperująca finansowo i istotniejsza niż w czasach analogowych”. Celami są stabilna liczba subskrybentów cyfrowych, wzrost wpływów z reklam premium i rozwój treści wideo. Natomiast platformy cyfrowe „Bilda” mają do 2026 roku przekroczyć poziom 20 mln wizyt dziennie. Axel Springer będzie inwestował głównie w obszarze cyfrowym.

Redukcje będą dotyczyć głównie stanowisk administracyjnych w centrali koncernu

Redukcje będą dotyczyć głównie stanowisk administracyjnych w centrali koncernu (mniejsze mają być działy finansów, kontrolingu, prawny i HR), a w zespołach redakcyjnych – funkcji związanych z produkcją treści i stanowisk, które zostaną częściowo lub całkowicie zastąpione rozwiązaniami technologicznymi.

Cele ogłoszone przez Axel Springer nie dotyczą grupy Ringier Axel Springer Polska, w której niemiecki wydawca ma 50 proc. udziałów (druga połowa należy do szwajcarskiego koncernu Ringier). – Strategia przedstawiona dziś przez Axel Springer SE dotyczy wyłącznie spółek zależnych Axel Springer SE. Joint venture Ringier Axel Springer Polska ma własną strategię rozwoju, w której digitalizacja jest ważnym, ale nie jedynym obszarem wzrostu – przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, szefowa komunikacji zewnętrznej RASP.
Udostępnij: