Przejdź do treści

Popularna sieć sklepów testuje recyklomat

Recyklomat w Skórzewie; fot. Biedronka

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) rozpoczęła testy recyklomatów. Pierwszy z nich pojawił się przy sklepie w Skórzewie pod Poznaniem. Sklep powstał w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju sieci i jako pierwszy w Polsce został wyposażony w elektroniczne etykiety cenowe oraz recyklomat, czyli automat, w którym klienci będą mogli dokonać zwrotu plastikowych butelek PET oraz puszek aluminiowych po zakupionych wcześniej napojach.

Za każdą zwróconą pustą butelkę klient otrzyma 5 groszy – poinformowały wirtualnemedia.pl.

Recyklomat przyjmuje wyłącznie opakowania spełniające określone warunki

Zasady akcji określa regulamin przyjmowania opakowań plastikowych i puszek aluminiowych w wybranych sklepach Biedronka. Klient może oddać opakowanie wyłącznie w godzinach otwarcia sklepu.

– Recyklomat przyjmuje wyłącznie opakowania spełniające określone warunki: po napojach dystrybuowanych w sklepach Biedronka, niezgniecione i nieuszkodzone, niezanieczyszczone, a także całkowicie opróżnione z napoju oraz posiadające oryginalną etykietę producenta, której stan umożliwia wczytanie kodu EAN przez recyklomat – wyjaśnia w rozmowie z portalem Monika Ziomek, menedżerka ds. projektów operacyjnych w sieci Biedronka.

– W zamian za każde oddane do recyklomatu opakowanie klient otrzyma voucher o wartości równej wielokrotności kwoty 5 groszy, w zależności od liczby oddanych opakowań, przy czym w ramach jednorazowego oddania opakowań, kupujący uprawniony jest do uzyskania vouchera o wartości do 50 zł.
Udostępnij: