Francuskie firmy rodziny „Mulliez” od 24.02.2022 szokują kolejnymi decyzjami, przede wszystkim – pozostały na rosyjskim rynku. Według doniesień medialnych odcięły pracowników ukraińskich sklepów od komunikacji z kolegami z zagranicy i ochoczo współpracowały z rosyjskimi służbami w celu mobilizowania pracowników sieci na front.
Jeśli wciąż nie jesteście gotowi wyjść z Rosji, to opuście polski rynek!
Tymczasem, jak informuje Klub Jagielloński, najnowsze międzynarodowe śledztwo doszczętnie rujnuje reputację firm. Auchan i pozostałe marki miały być zaangażowane w organizowanie wsparcia dla rosyjskich wojsk biorących udział w inwazji na Ukrainę.
Wobec tego Klub Jagielloński i aplikacja Pola rozpoczynają akcję, która daje Auchan prosty wybór: jeśli wciąż nie jesteście gotowi wyjść z Rosji, to opuście polski rynek! Niech we francuskiej sieci zobaczą, że wbrew ich marketingowemu sloganowi „nie zawsze się opłaca”.
Sieć była zaangażowana w pomoc rosyjskim żołnierzom, którzy najechali Ukrainę
Najnowsze doniesienia dotyczące sieci Auchan muszą wiązać się ze stanowczą reakcją. Wspólne śledztwo „Le Monde” oraz portali śledczych Bellingcat i The Insider wskazuje, że sieć była zaangażowana w pomoc rosyjskim żołnierzom, którzy najechali Ukrainę. Firma, która dopuszcza się takich działań, nie powinna być obecna na polskim rynku.
Dlatego Klub Jagielloński apeluje do francuskiej sieci: jeśli nie jesteście gotowi opuścić Rosji, to opuśćcie nasz rynek!
Za dużo zbiegów okoliczności
Działanie marek należących do grupy kapitałowej rodziny „Mulliez” od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę zadziwia i wywołuje fale masowej krytyki. Auchan, Leroy Merlin i Decathlon stały się wręcz symbolami biznesu, który jest w stanie przymykać oko na zbrodnie – byle tylko wykresy prezentujące zyski osiągały zamierzone poziomy.
Rozmiar zaangażowania grupy w Rosji – 18% całkowitego przychodu Leroy Merlin i 10% Auchan
„Auchan, Leroy Merlin i Decathlon zapowiedziały, że (…) będą dalej prowadzić liczne sklepy, które posiadają w Federacji Rosyjskiej (…). Wytłumaczeniem jest zapewne rozmiar zaangażowania grupy w Rosji – 18% całkowitego przychodu Leroy Merlin i 10% Auchan” –pisał na naszych łamach portalu Klubu Jagiellońskiego blisko rok temu Adam Zych.
Najnowsze doniesienia doszczętnie rujnują reputację firm z Francji
Kontrowersyjnych doniesień było jeszcze więcej. Jednak najnowsze doniesienia doszczętnie rujnują reputację firm. Wspólne śledztwo „Le Monde”, Bellingcat i The Insider wskazuje, że były zaangażowane w organizowanie pomocy dla rosyjskich wojsk biorących udział w inwazji na Ukrainę. Redakcje dotarły do wiadomości wysyłanych sobie przez pracowników oraz listy produktów wkładanych do paczek. Nie było tam ani produktów dla kobiet, ani artykułów dziecięcych. Było za dużo męskich skarpet i papierosów, a także brzytwy i zapalniczki.
Do sprawy odniósł się ukraiński minister spraw zagraniczny, Dmytro Kułeba, nazywając Auchan bronią rosyjskiej agresji na pełną skalę.