Przejdź do treści

Rebranding innowacyjnych benefitów do motywowania pracowników

Arkadiusz Rochala; fot. Newseria Biznes

– Po 25 latach obecności na polskim rynku Sodexo Benefits & Rewards zmieniło się w markę Pluxee, nowoczesną, fintechową markę z dużą dozą innowacyjności i technologii. Ta zmiana jest naturalnym krokiem w rozwoju naszej firmy, nie tylko w Polsce, ponieważ jest to zmiana globalna – mówi agencji Newseria Biznes dyrektor generalny Pluxee Polska Arkadiusz Rochala.

Sodexo Benefits & Rewards postawił na rebranding i zmianę strategii. Popularną markę zastąpiło teraz Pluxee

Na polskim rynku już ok. 90 proc. pracodawców oferuje świadczenia pozapłacowe jako standardowy element motywacyjny. Jednym z najpopularniejszych benefitów są m.in. pakiety opieki zdrowotnej, karty sportowe oraz bony i karty podarunkowe, które są atrakcyjnym dodatkiem motywacyjnym dla pracowników. Sodexo Benefits & Rewards, jeden z liderów i twórców tego rynku, postawił na rebranding i zmianę strategii. Popularną markę zastąpiło teraz Pluxee. – Ta zmiana jest naturalnym i bardzo dobrym krokiem w rozwoju naszej organizacji. Otwieramy nowy rozdział książki pod tytułem lider na rynku benefitów pozapłacowych w Polsce – mówi Rochala.

Oferowane przez firmę narzędzia motywacyjne – takie jak karta premiowa, kupony i karty podarunkowe czy karty żywieniowe – cieszyły się dużą popularnością

W globalnej skali Sodexo to firma obecna na prestiżowej liście Fortune Global 500, która działa na 53 rynkach, zatrudnia ok. 422 tys. ludzi i każdego dnia obsługuje ok. 100 mln konsumentów. W ub. roku wypracowała skonsolidowane przychody w wysokości 21,1 mld euro. Jej działalność opierała się na czterech filarach: usługach żywieniowych (Food Services), kompleksowej obsłudze nieruchomości (Facilities Management Service), zarządzaniu miejscem pracy (Workplace and Technical Service) i najbardziej znanym – Sodexo Benefits & Rewards, specjalizującym się w programach lojalnościowych i benefitach pozapłacowych dla pracowników. Oferowane przez firmę narzędzia motywacyjne – takie jak karta premiowa, kupony i karty podarunkowe czy karty żywieniowe – cieszyły się dużą popularnością i tylko na polskim rynku do tej pory wydano ich już kilka milionów. W kwietniu tego roku Sodexo ogłosiło zamiar wejścia na giełdę, a dwa miesiące później firma rozpoczęła globalny rebranding i transformację swojej marki. W ramach tego procesu spółka Sodexo Benefits & Rewards została wydzielona z całej grupy i formalnie zmieniła nazwę na Pluxee.

Bardzo dużo inwestujemy w nowoczesne cyfrowe rozwiązania

– Ta zmiana, która zaszła również w Polsce, ma m.in. pozwolić jej silniej wyróżnić się na dynamicznym rynku oraz lepiej odpowiedzieć na zmieniające się oczekiwania klientów i ich pracowników.  Jest to zmiana oparta na osi technologicznej. Bardzo dużo inwestujemy w nowoczesne cyfrowe rozwiązania, zaczynając od oferty, karty przedpłacone, w dużej mierze wirtualne, ale również całe zmiany w back-office, czyli procesy, sposób obsługi klienta po to, żeby nasi klienci i użytkownicy byli zadowoleni – podkreśla Arkadiusz Rochala.

Marka Pluxee, stworzona przy współpracy z agencją Conran Design Group (Havas Group), będzie do końca tego roku stopniowo wdrażana w 31. krajach, w których prowadzi działalność. Z jej usług korzysta w sumie około pół miliona firm. W planach marki jest dalszy rozwój innowacyjnych rozwiązań dla sprzedaży, marketingu i HR, m.in. w postaci „kart na przyjemności” dla pracowników jako narzędzia motywacyjnego.
Udostępnij: